BAB 56:#IPB

24.9K 719 138
                                    

"Better you do not wake up first,Bella! Its very hurt to you if you open your eyes!.....Awak rest....sampailah rasa penat tu betul-betul hilang, then you wake up!Just give me time to find our daughter!I promise...I will find her to you!"
Wajah wanita yang terlantar itu ditenung lama. Ad laju menyeka air matanya dan menapak keluar dari wad itu. Tidak sanggup dia melihat keadaan wanita yang  dicintainya terbaring tidak menyedarkan diri sebegitu.

"I just miss you very much...."Sempat dia menoleh.

Semasa keluar,Ad betul-betul bertentangan dengan Aiman di hadapan pintu.Aiman nak jenguk pulak,mungkin?

"Kau buat apa dekat dalam?lama sangat..."Keluh Aiman dengan nada yang agak curious

Langkah Ad terhenti."Just give her my words."

"Ke Ayat cinta??huh,Buang masa je weh!..kalau dia bangun sekali pun,muka yang paling dia jijik nak tengok..Of course kau" Aiman benar-benar di belakang tubuh Ad.Kata-katanya mungkin tidak puas hati, ada saja ruang untuk dia menimbulkan pergaduhan.

"Hebat kau,boleh tahu apa yang akan jadi!Kau tuhan ka?Lagipun aku tak kisah pun kalau dia taknak tengok muka aku..Memang patut,mungkin ini balasan untuk aku."Malas mahu meneruskan perbualan itu, Ad terus meneruskan langkahnya pergi

"sekejap!"Tahan Aiman, Dia mengekori Ad dari belakang hingga berhenti.

"Apa lagi tak puas hati?"Soal Ad acuh tak acuh.

"Bukan!Aku dah tengok cctv dekat hospital ni..."

"So?"

"Aku dah tahu siapa dalang penculikan Putri ni..."

Anak mata Ad tepat berhenti pada wajah Aiman. Seolah-olah ingin lebih mengetahui tentang hal itu.
"Siapa??"

"Kau rasa siapa lagi?"Aiman menjeling.

"Siapa!!"
"Ex wife kau!"

Ad termenung seketika.Dia kembali memandang ke arah Aiman yang bermasam muka padanya.
"Aku dah agak!"
Terus dia membuka seribu langkah dari situ.

"Woii tunggulah!....."
Aiman hanya mampu mengejar kelibat lelaki itu dari belakang.

"Woii!! Kau tak payahlah berlagak jadi hero!sabar boleh tak??"Aiman menarik bahu Ad sehingga tersandar tubuh lelaki itu pada dinding.

"Sabar apa?? Eh kau tahu tak,Joy tu boleh buat apa saja yang dia nak!!Kau nak aku sabar??Apa kau cakap ni?"Ad kasar menepis badan Aiman.

Semua orang yang berada di situ hanya memerhati sahaja pada mereka. Mana tidaknya, lantang jugak suara Ad macam nak gaduh..

"Aku dah buat police report, so biarlah diorang yang settle kan..jangan buat tindakan sendiri.."

"Kau harapkan polis??polis lambatlah..kau rasa apa jadi dekat Putri kalau Joy dapat tahu yang kita report polis??Tak boleh!Aku tak boleh duduk diam macam kau!itu anak akuu.." Ad melangkah pergi menuju ke parkir keretanya.

"Okay fine!!Kita cari sama-sama..Puas??" Aiman mengalah.

langkah  Ad terhenti separuh jalan. Dia kembali menoleh ke arah Aiman.

---------------------------

"Aku rasa diorang dah tahulah yang budak ni ada dekat sini!"Joy mencapai segelas air sambil duduk di atas sofa miliknya.

"Habistu, Puan nak kiteorang buat apa??"Lelaki berkod hitam menghampirinya. Bodyguard maybe?

Eh jap!bukan sorang yang berkod hitam, tapi 2 orang...Sorang badan agak besarlah jugakk,tapi lagi sorang biasa-biasa sahaja..

Isteri Pakai Buang✔️Where stories live. Discover now