BAB 29:"tunaikan permintaan aku"

36K 708 35
                                    

"Arghhhh!!!!!!!!!!Kenapa kau buat aku macam ni,Ad??!!Selama ni aku sayang kau,aku cinta kau tapi ni ke yang aku dapat!!"

Joy terpekik-pekik di dalam biliknya.Bilik tu pon sudah kelihatan seperti stor.Bersepah barang-barang komestiknya dengan cadar katil.

"Heh!! Joy? Kau kenapa??" Suho menutup pintu bilik itu

Suho terperanjat apabila melihat banyak pil-pil bertaburan di atas katilnya Joy.Macam-macam pil ada.Pil khayal,pil stress,pil tidur.Joy pon seperti orang hisap dadah..Terhuyung-hayang badannya

"Apa benda semua ni?? Kau gila ke apa telan pil-pil semua ni?? Kau sedar tak apa yang kau buat?

"Aku stress lah!! Kau jangan sibuk hal aku!!" Tengkingnya.Mata pon sudah mamai-mamai.

"Eh?? Jangan jadi bodoh boleh tak?? Disebabkan Ad,kau sanggup makan pil macam ni?"Suho cuba untuk menyedarkan Joy.

"Suho...Aku...aku..sayangkan dia..." Suara Joy pon sudah kedengaran mamai.

Joy menarik Suho untuk didakapnya.

"Joy..kau khayal ni..dahlah,kau rehat dulu.." Suho menepis lembut tangan Joy.

Suho mula rasa tergoda dengan setiap tingkah laku Joy terhadapnya yang asyik memegangnya.

"Dah..kau rehat dulu!! Aku nak keluar.." suho cuba mengelat.Dia cuba mengawal imannya.

"Suho...janganlah tinggalkan aku..kau tak kesian kan aku ke??" Joy yang sudah terbaring di atas katil menarik tangan Suho supaya tidak meninggalkannya.

Jantung Suho sudah berdegup laju.Suara Joy yang asyik merayu-rayu pada suho membuatkan Suho mula cair.

"Joy..kau tak boleh buat aku macam ni..Sekarang ni kau tengah khayal ni!!.." Suho membetulkan Joy agar Joy dapat menenangkan diri.

"Kau tak kesiankan aku ke??"Joy masih lagi menarik tangan Suho.Tengkuk Suho sudah didakapnya.

Sedaya upaya Suho mengawal nafsunya dan cuba menguatkan imannya agar tidak terjebak dengan maksiat.Tetapi..akhirnya,Suho kalah dengan semua itu.Dia gagal menahan segala perasaannya.Suho pon secara tidak sengaja terjebak dengan kerja terkutuk itu.Mereka di dalam dunianya.

       
        AKU menapak masuk ke dalam pejabat..Selalunya di dalam bilik papa ada dia.Tapi,sekarang bilik tu dah kosong.Terasa kesunyian di hatiku ini.Tetapi,walaupun perit,aku tetap gagahkan semangatku ini.

     "Welcome home Bella!" Aiman menyambut kehadiranku.

"Ada-ada jelah awak ni Aiman..By the way macam mana dengan compony??okay?"

"Jangan risau..semuanya okay!" Semangat Aiman bercakap.

"Okay..terima kasih sebab handle semua,Aiman.." ucapku tersenyum.

"Kasih diterima.." Aiman tersengih

Erk..dah kenapa mamat sorang ni..

Tanpa berlengah lagi,aku pun masuk ke dalam bilikku untuk menjalankan tugas yang berlambak di atas meja.

"Emm....Busy ke???"Ad membuka pintu

"Kalau saya kata yang saya busy,awak tetap masuk jugak kan??"

"Hehehe.." Ad terus duduk di atas kerusi hadapanku.

"Ye abang.??.." Aku merenung memandangnya.Saje nak sakat dia.

"Eh macam seronok pulak kau panggil aku abang..panggil lagi.."

"Abang.." ceh..menggoda pulak suara aku.

"Eh..lagi lagi!"

Eh dia ni..melebih pulak..aishh

Isteri Pakai Buang✔️Where stories live. Discover now