BAB 53:#IPB

25.7K 774 48
                                    

       'Mama????'Aku nampak...Aku pasti itu dia..aku nampak susuk tubuh wanita yang amat aku rindui...Rindu yang teramat rindu...'Mama????'
Bibirku tersenyum sambil menitis nitis air mata yang mengalir pada pipi.Aku kesat. Kakiku perlahan-lahan mengorak langkah, entah mengapa kakiku terasa sakit. Itu yang menyebabkan aku terhincut-hincut semasa melangkah. Tapi, aku tak peduli..Aku tetap nak pergi dekat dia!

Tapi, aku pelik. Makin aku dekat, makin dia jauh..
'Mama??Mama...mama tunggu Bella!'Aku kesat air mata.
Aku cuba melajukan pergerakkan langkahku. Aku memanggil dia, namun dia hanya tercegat sambil memandangku. Seolah-olah tidak ingin berlari mendakap tubuh anaknya ini

Rasaku sudah agak lama aku melangkah, namun tubuhnya masih jauh dari penglihatanku.
'Mama........

Dia hanya menggeleng.

'Mama...Bella mimpi ke ni?

Dia menggeleng sekali lagi 'Kamu kena kuat ye,

Aku tertanya kenapa?? Tapi....Tapi...dia hilang macam tu je
''Maaaa?
Ianya hanya meninggalkan aku persoalan..
******************

       "please...Please semua!,patient kritikal sekarang, so please...peka!..Im beg to you guys! Please..Focus!, Again I say, Focus!"
Keadaan yang huru hara dengan bunyi mesin elektrik dalam wad kecemasan itu, membuatkan semua pembantu-pembantu doktor bergegas ke hulur ke hilir untuk mendapatkan alat kecemasan.

Aku yang terbaring di atas katil, Aku,Bella...

"Maya....Bella okay kan?? Please selamatkan dia.." Aiman gelabah dengan matanya yang kemerahan.

"Im sorry, saya akan buat semampu saya.."Sumayyah menutup pintu kecemasan itu.Mask pada lehernya ditarik hingga ke mulut.

'Nurse 1, 2,,3..Pick up her!!!"
Arahnya. Dia menekan-nekan mesin di sebelah katil itu.Keadaannya gelabah amat membisingkan
"Bagi dia bantuan pernafasan!Now!!Kita takde masa!Please pantas!"

Ke hulur dan ke hilir mereka berlari hanya semata-mata untuk menyelamatkan satu nyawa yang tinggal nyawa-nyawa ikan di atas katil itu.

Alat bantuan pernafas ditekupkan pada mulut Bella..pelbagai wayar dan jarum dicucuk pada dadanya serta lengan.

Seorang jururawat yang tercungap bersuara
"Doktor.....Saya rasa....dia dah...

"Dah,apa??? Awak jangan nak buat andaian macam-macam!Focus on your work!! Please, anggap perempuan yang ada dekat depan awak ni, nyawa awak!"
Sedikit tengkingan Sumayyah kepada jururawatnya.

Tiba-tiba.....Tinggggggggggggggggggggggggg

Bunyi dari mesin degupan jantung yang berbunyi meleret.
Pergerakkan semua jururawat disitu terhenti termasuklah doktor Sumayyah.
Mereka berpandangan antara satu sama lain

"Doktor, jantung pesakit berhenti!!!""Suara yang agak cemas daripada salah seorang  jururawat di situ

Sumayyah tergamam.
"No....kita kena usaha lagi..takk...kita kena ikhtiar lagi!!Please, Sambung kerja masing-masing!" Dadanya tercungap-cungap sambil berbicara. Peluh pada dahinya tidak henti henti mengalir.

"Doktor, dia dah takde...Kita nak buat apa lagi??"

"I say No!!!!! Kita boleh selamatkan dia lagi!!! Kita cuba!!" Tengkingan itu membuatkan semua jururawat terdiam.
Sumayyah membuka mask wajahnya. Dia terus berbisik pada telinga wanita yang terbaring diatas katil itu

Isteri Pakai Buang✔️Where stories live. Discover now