BAB 57:#IPB

25K 636 50
                                    

"Maya???....Bella macam mana? everything was okay????"Ad laju meluru ke arah Maya sebaik sahaja melihat doktor itu keluar dari wad itu.
Hampir setengah jam jugalah mereka diminta tunggu di luar.

"Okay,relaks! semua bertenang..Jangan panikkk.."Arah Maya yang melihat wajah gelisah mereka.

Ad menarik nafas dalam
"So, how her??"soalnya lagi apabila sudah kelihatan agak tenang.

"Alhamdulillah, keadaan Bella kembali normal semula."

mereka menghembuskan nafas lega."I think,Ad...cari Putri secepat mungkin..."Tambah Maya lagi

Ad terdiam.Dia berpandangan antara satu sama lain dengan Aiman

"Saya rasa..ermm.. saya taknak buat andaian bukan-bukan!,But...Ermmm naluri seorang ibu tak pernah tak salah..So,I think..Putri...ermm its something wrong! saya pun tak tahu, tapi macam ada something wrong!"Tergagap-gagap Maya bicara.

"Something wrong??"

"Ya, Tadi...masa saya rawat Bella, ini memang luar jangkaan saya,dia menitiskan air mata!saya betul-betul tersentuh,kesian..macam-macamlah!Tapi saya tak sure dia menitiskan air mata sebab tahan sakit or dia rasa yang...yah you gais know right?"Tambah Maya lagi

Ad mula tidak senang duduk.Kepalanya diurut-urut sedikit.
"Kita kena cari Putri cepat!"Pesan doktor itu seakan-akan berbisik.

"Aiman, aku rasa aku tahu kot tempat sembunyi Joy tu. Kita tak payah buang masa, sekarang jugak kita pergi!Please..Im begging to you!"Ad sayu memandang Aiman. Kelopak matanya yang dibanjiri air, diseka perlahan.

"Okayy, fine..."

"Ermm..Saya ikut!"Maya mencelah.

Aiman pelik dengan tindakan Maya itu." No! bahayalah...kes ni antara saya, Ad dan polis.."

"No!saya nak ikut jugak!please...."Maya merayu, kemudian berpaling ke arah Ad" Please,Ad..saya nak tolong!"

Ad hanya diam sambil memandang Aiman. Seolah-olah berpihak kepada lelaki itu.

"Maya jangan degil boleh tak?? buatnya kalau diorang tu ada senjata?macam mana?"

"Alahh..senjata je kot! Aiman, saya langsung tak takutlah..."

Aiman mendengus perlahan"ihhh..degil betul!"

-------------------------

       "ini ke rumah dia??besarnyaa..."Soal Aiman yang duduk di sebelah seat pemandu.Matanya terbeliak melihat rumah di hadapannya itu.

"Yelah kott...ini jelah maklumat yang aku dapat daripada pihak polis."Jawab Ad.

"Wait! Dia macam ada bodyguard je? so,macam mana nak masuk?"Maya juga tidak berkelip memandang rumah itu.Sungguh cantik.

"Takpe,kita masuk je lalu pintu belakang. Bila masuk nanti,Aiman!Aku nak kau amik perhatian Joy,dan aku amik perhatian bodyguard dia."Arah Ad sambil keluar dari perut kereta itu.

"Saya masuk cari Putri..."Maya mengaturkan sendiri ideanya.

anak mata Ad tepat ke arah Maya
"Okay,good!.Dalam masa 20 minit...polis akan sampai,so jangan buat benda bukan-bukan."

Maya dan Aiman sekadar mengangguk faham.Mereka pantas mengorak langkah menuju ke rumah besar itu.

Mereka melalui jalan yang paling selamat. Jalan belakang,untuk tidak diperasan oleh orang yang berada di dalam rumah itu.

"Okay, tu dua orang bodyguard dia, aku pergi sana. Maya,awak terus masuk, cari Putri!And one more thing,Hati-hati kay? jangan sampai perempuan psyko tu nampak awak!"
Ad yang menyorok di belakang dinding, sempat berbisik kepada Aiman dan Maya.

Isteri Pakai Buang✔️Where stories live. Discover now