İhanet etmek...O (c.c )' nun yasaklarını çiğnemek, İhanet etmekti değil mi ? Allahım ben sana ihanet etmek istemiyorum . Beni kendi halime bırakma Rabbim.
Barış arkasına bakmadan giderken Aslı hâlâ göz yaşlarını döküyordu. Gittim kardeşimin yanına . Sırtını sıvazladım . O da bunu bekliyormuş gibi döndü sarıldı hemen bana . Biraz toparlandığını hissedince konuştum
"Hadi bakalım bize gidiyoruz . Sil gözünü canım benim."
" Ben eve gideyim "
" Hayır . Kabul etmiyorum . " dedim emin konuşan sesimle.
"Peki" dedi.
Girdim koluna yürüdük.
.....****************....
Aslı dün olanlar hakkında hiç birşey söylemiyordu. Merakımdan ölsemde soramazdım ona neler olduğunu. İkisi de çıldırmış gibiydi. Kendilerinin kaybetmişcesine birbirlerinin kalbini kırıyorlardı. Çok ağır konuşmuşlardı. Aslı da kırgındı ama Barış'ın gözlerinden okunuyordu hayal kırıklığı.
....
Aslı evimi çok sevmişti . Dün akşam biraz da olsa kafası dağıtabilmiştim. Şimdiyse ben kahvaltı hazırlıyordum.
"Günaydın"
"Hayırlı sabahlar canım" dedim
"Naptın ya ? Ne ara kalktında, onca şeyi hazırladın?"
"Bir omlet yaptım Allahtan "
" Doğru diğerleri hepsi hazır vardı zaten dimi?"
" De gel . Ne çok konuştun le"
"Ne diyon ya ?"
Şiveli konuşunca anlamamıştı garibim. Gülümsedim.
"Hadi gel . Ne kadar çok konuştun dedim"
" Sen nerelisin ?"
dedi ciddiyetle . Normalde yeni bir şive duysam gülerdim ben . Bu kız niye ciddiydi.
" Sen nereli olduğumu bilmiyor musun?"
" Ben seni buralı sanıyordum . Hakikaten sen nerelisin?"
"Bu vakte kadar nasıl fark etmedin . Urfalıyım ben " dedim gülerek.
"Vayyy, bilseydim dün sana çiğ köfte yoğurturdum " dedi.
Gülümsedim.
"Başka sefere artık"
"Yanlız bişey diyeyim mi ? Diyarbakır falan diyeceksin diye çok korktum . "
"Neden ? Yani neden korktun?"
"Yani senden değil tabi canım. Seninle aramıza duvar girmesinden . Daha doğrusu araya set seçmelerinden "
"Ne seddi . Kim çekecekmiş seddi?"
"Amannn . Boşver. Hele gel soğutmadan yiyelim şunları " dedi beni taklit ederek . Gülerek kahvaltıya başladık.
.....
"Onu görünce yüzüne bakmicam"
Araba kullanırken pat diye konuya dalmıştı Aslı.
"Sen bilirsin ?"
Konuşmaması daha iyiydi aslında. Normalde de erkeklerle konuşması caiz değildi zaten.
"Haksız mıyım ?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZEYTİNDALI
SpiritualNe nane ne karanfil , vicdan kokmalı insanın nefesi... Yüreği kavrulana dek sevmeli, Sevmeli ki bağıra çağıra haykıran vicdanını dinlemeli.Sevmeli ki evren merhamet duygusu ile yoğrulmalı ,dünya barışa bulanmalı... Umuttur; Birgün bir Zeytindalı uza...