29.BÖLÜM_ŞÜKÜRLER OLSUN

2.9K 281 78
                                    


Genç kız iyice içini döktüktükten sonra mutfaktan çıktı. Etrafta kimse görünmüyordu.Barışı merak ediyordu ama o da etrafta yoktu.

Kulağına gelen ezan sesi ile akşam vaktinin girdiğini anladı.
Etrafta kimse yokken oturma odasına gidip çantasındaki cep seccadesini serdi ve seccadeye oturup ezanın bitmesini bekledi. Ezan bitince avucunu açıp dua etmeye başadı.

Küçükken annesi öğretmişti ezandan sonra dua etmeyi . Annesi demişti ona "Ezandan ile kamet arası edilen dua makbuldür" diye.

Anne... İçi cız etmişti kızın. Barışın içinde annesini bu kadar sevip , özleyen bir ufaklığın olduğunu bilmiyordu kızcağız.

Duasına besmele ile başlamanın faziletli olduğunu ise ağabeyinden öğrenmişti . Kim bilir belki Barış'da kardeşinden öğrenebilirdi. 'Hayır ' dedi genç kız. Allahın işine karışmak olurdu bu.Hem kardeşinin müslüman olup olmadığını bile bilmiyordu. Sonra dudaklarını oynattı. Estağfurullah...

Ailesine dua ettikten sonra
'Onuda ıslah et Allahım ... Doğru yola ilet...' diye Barışa dua etmeyi ihmal etmedi genç kız.

Kabullenmişti ...Bu normal bir arkadaş, kardeş sevgisi değildi. Ne olursa olsun çok istiyordu genç kız Barışın doğruyu bulmasını. Hergün elini açtığında yaptığı gibi yine dua etmişti ona.

Duasınıda edip seccadesini katladı genç kız.

Soğuk havanın iyi geleceğini düşünüp zaten üstünde olan mantosu ile hava almak için bahçeye çıktı.

Hava kararmaya başlamıştı ama Aslı evdeydi . 'Bahçede de birşey olmazdı inşallah 'diye düşünüp çıktı.

Genç kız başını gökyüzüne kaldırıp gökyüzünü izledi. İşte bu huzurdu...

Bu adaletti ...

Bu Allaha şükretme sebebiydi...

"Sen gökyüzünü seviyorsun galiba"

Ağabeyiyle bir kahvaltıcıda kahvaltı yapmaya gittiğinde.
"Senve gökyüzü mü deniz mi?" diye ağabeyine sorduğunu sanıp sorduğu soruya Barışın "Deniz " diye cevep vermesiyle şaşkınlık geçirdiğio an genç kızın kafasında canlandı yine o olay.

Ne ara geldiğini görmediği adamı başını sallayarak onayladı genç kız.

" Dayımın salak kızının 'Annen gökyüzüne gitti' dediğinden beri gökyüzünüde sevmiyorum." dedi adam.

Genç kız burnuna gelen duman kokusunun nerden geldiğini merak edip gözlerini gökyüzünden çekerken elindeki sigara ile genç kızın bir kaç metre önünde duran banka doğru yürüyüp oturduğu genç adamın elindeki sigaraya ait duman olduğunu anladı .

"Gökyüzüne gittiğine inandın mı ?"

"O yaşıma rağmen 'saçmalık' diye geçirmiştim içimden" dedi genç adam.

"Neden sevmiyorsun o zaman?"

" Bilmem "

Deyip birlikte gök yüzüne baktılar.

" Allah seni seviyordur Barış"

" Nerden biliyorsun ?"

" Muhammede , annesine ve kardeşine yardım etmen bile Allahın sevdiği işlerden. Senin sevdiğin birşeyi birinin yapması senin kalbini ona ısıtır. Allahın sevdiği işi yapman da Allahın sevgisini kazanmanın bir yolu "

"Hakkaten sen bana tatlı yapmıştın. " diyip konuyu kapatmaya çalışan genç adama Amine hemen müdahale etti.

" Seni sevmeyen sana öyle güzel bir tatlıyı verir mi? Allah ben aracılığı ile bile sana sevdiğin tatlıyı verdi."

ZEYTİNDALI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin