BAŞLANGIÇ

8.7K 414 47
                                    

Ramazanın birinci günü , mübarek günde tanıtımı yaptım . Bugün ise ikinci günü , hayırlı bir kitap olması ile ... Dualarınızı eksik etmeyin. Sevgilerimle ...

*******************************

Bazen hayatta birşeyler kazanabilmek için birşeylerden feda etmek zorundayızdır.Tüm yıl boyunca , takip ettiğim diziyi izlemeyi , kitap okumayı sırf üniversiteyi kazanmak için bırakmıştım. Şimdi ise okumam gereken bir roman yığını ve en sevdiğim dizinin onlarca bölümü beni bekliyordu .

Sınav için herşeyi mi kısıtlamış ,bazı günler uykumdan bile taviz vermiştim. Bir sene boyunca sınavın stresinden 3-5 kilo da vermiş olabilirdim.Bende çoğu şey gibi buda diğer insanlara kıyasen farklıydı. Evet , ben stresten kilo alıyordum. Aslında işime gelmiyorda değildi , sonuçta elbiselerinin benden düşmesinden rahatsız bir insandım , hatta benim nazarımda çelimsiz bir insandım.

Tercihlerimi yapmıştım ve açıklanmasına bir iki gün kalmıştı. En sevdiğim arkadaşım,dostum ,kardeşim dediğim insan Münteha ile birlikte yapmıştık tercihlerimizi.

Lise hayatı boyunca , üniversite hayali kurar, sınırsız pijama partileri planlardık hayal dünyamızda. Aynı şehir , aynı ev ,aynı dostluk...

Ben çizimlerim iyi olduğundan ve sürekli tasarımla uğraştığımdan planımda hep mimar olmak vardı. Müntehayla ailelerimizden uzakta kalamayız ve başka şehirde kalamayız diye düşündüğümüzden Urfa'yı kazanmak istiyorduk. Ailelerimizi bize ayrı ev tutmaları konusunda ikna etmek zor olsa da ikna olmuşlardı.

Benim çekirdek bir ailem var ; dünya güzeli , merhemet timsali bir annem , biraz sert ama içi yumuşak bir babam ve benden 4 yaş büyük , bana ve ailesine değer veren , ufak kavgalar etsekte birlikte çok iyi vakit geçirdiğim bir ağabeyim var .

Ağabeyimin etrafından yılışık kızlar eksik olmazdı ama bugüne kadar kimseyi sevmemişti , hiç kız arkadaşı da olmamıştı . Muhafazakar bir aile olduğumuz doğrudur . Kızlar ne kadar fesatça yaklaşsada ağabeyime ,yılışık kızlara karşı ukala tavır sergilerdi o . Beraber gezerken her ihtimale karşı koluna girerdim ki nişanlısı yada kız arkadaşı sanıp ayaklarını denk alsınlar . Bir keresinde yine koluna girince sırf bana uyuzluk olsun diye " Kopardın kolumu , al götür . Kısmetimi kapatıyorsun , evde kalacam sonra " demişti . Utançtan kızarmıştım ama onu o kızlarada bırakmazdım asla . Zaten insanlar kendileri gibilerle evlenmeliydi , ağabeyimde kendi gibi temiz birini bulmalıydı kendine .

Babamıza karşı hep saygılı olarak büyütüldük annemiz tarafından ve ailem benim en değerlimdir tabi bide benim aileme kattığım kardeşim, Münteha.

Ağabeyimin 2 yıldır üniversiteyi kazanıp İzmir'e yerleşmesine hâlâ alışamadım . Onu gerçekten özlüyordum . Üniversite sınavına hazırlanırken adeta başıma psikolog kesilmişti ve ne yalan söyliyeyim onun sayesinde bu başarıyı elde etmiştim ama tabiki bunu ona asla söylemem çünkü yıllarca kendini över dururdu .


**************************

Tercihlerimizi yaparken ilk sıraya Harran üniversitesi mimarlığı yazdım , Münteha ise Harran ilahiyatı yazmıştı . Biz bunların yaparken telefonumdan en sevdiğim müziğin çalmasıyla irkildim. Elimi sehpaya uzatıp telefonu aldım ekrana baktım.

ZEYTİNDALI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin