BAB 1

13.7K 756 2
                                    


"Ara.jangan panjat tangga tu jatuh nanti"jerit Dato Lydia melihat cucunya memanjat tangga untuk menyelamatkan kucing yang berada diatas bumbung.

"Granny,it's okay.Ara boleh handle this"balas gadis yang berusia enam tahun itu.dia cuba mengapai badan kucing itu.

"Granny,dia memang macam tu.nampak saje lembut tapi degil"sampuk si kakak pula Amani.Ketika itu  Amani dan Amni sedang mandi di dalam kolam. Amara mendengus akhirnya dia berjaya menarik kucing itu dan membawa kucing itu turun.mereka tersenyum mengejek kepada Amara..Amara yang perasan akan tinglah laku adik beradiknya hanya menjeling geram.Faham sangat...

"Mision accomplish"katanya dengan kuat.tercengang Amani dan Amni di dalam kolam.Dato Lydia hanya ketawa melihat telatah cucunya itu,seperti orang dewasa..

"Alah setakat ambik kucing je..tu pun kecoh".sindir Amni.

"Biarlaa,granny always said we should help someone in botheration..right??".balas Amara.kemudian dia duduk di atas riba Dato Lydia.

"Betul tu sayang,pandai cucu nenek sekarang"balas Dato lydia sambil mencium pipi cucunya itu.

"Mana aci kiss Ara je Amani nak jugak" jerit Amani.kemudian disahut Amni..mereka berlari dan berebut mencium pipi nenek kesayangan mereka..


Sila vote dan komen

Love you,
Hafizah syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now