"Hayyan,kau ni kan selalu buat hal.aku dah cakap kan jangan buat macam tu kau buat jugak"marah Rayyan kepada adiknya yang makin menjadi-menjadi perangai buaya darat adiknya itu."Chill Ray,apa masalah kau ni.datang serbu aku tak tentu pasal ni.?"kata Hayyan selamba.langsung tidak menghiraukan amarah abangnya itu.
Rayyan merengus sudahlah ibu bapa mereka berada di Istanbul bersama Pak Usu mereka.Tinggal tiga kembar dan dua sepupu perempuan mereka sahaja di Malaysia.mak dan bapa saudara mereka terpaksa berulang alik le London untuk pembukaan syarikat baharu.
"Semalam semasa aku dalam tugas ada sorang perempuan ni panggil aku dengan nama kau.kau tahu dia cakap apa?mabuk sebut perkara bukan-bukan"marah Rayyan lagi.Hayyan tersenyum sinis.
"Kau ingat dalam dunia ni nama aku sorang je ke Hayyan"sindir Hayyan kepada Abangnya.bunyi pintu dibuka kasar mengejutkan mereka,muncul wajah tampan Dayyan berkaca mata dengan muka yang serius memandang Abang-abangnya bertengkar.
"Kes perempuan lagi lah ni.dah agak.tak habis-habis lah kau ni Hayy."bebel Dayyan sambil duduk di di atas sofa.dia baru sahaja pulang dari hospital tiba-tiba mendapat panggilan daripada Rayyan menyuruhnya ke sini.
"Macam mana kau tahu?"tanya Hayyan pelik.
"Selalu kalau tengok Rayy sampai tak sempat tukar uniform ni memang pasal perempuanlah."kata Dayyan.dia tersenyum kecil.Rayyan merengus geram
"Last warning,,kalau tak siap kau.aku bawak semua team UTK aku untuk habiskan kau dekat situ jugak"ugut Rayyan.Hayyan menelan air liur kelat.
"Tak habis-habis buat hal.kalau cari nak buat bini tu lain cerita.ni tak hanya nak buat stok aja"bebel Rayyan lagi.baru sahaja ingin membuka pintu.Amanda dan Aliya berada di muka pintu Rayyan.
"Suprise,,sayang-sayang semua"jerit Amanda teruja.Aliya tersenyum.
"Ni pon nak kasi ceramah dekat aku jugak ke??"kata Hayyan lembik.
"Padan muka kau"kutuk Dayyan.dia tergelak.
"Manda kau tak shooting ke hari ni?biasa kau sibuk aja memanjang"tanya Hayyan.Amanda tersengih.
"Curi-curi cuti!!ehh,kau tahu tak Rina...!!opsss"Amanda menutup mulutnya terlepas cakap.Hayyan menepuk dahinya.Rayyan mencerlungkan matanya.
"Hah,,dahlah tu drama buaya-buaya tak guna kat sini.aku dah lapar.jom lunch.
#jangankecamsaya."sampuk Aliya sebelum pergaduhan antara sepupu-sepupu bermula lagi.mereka berlima berjalan beriringan keluar daripada A&A holdings milik penuh Hayyan.Hai,,just a teaster..tajuk pon tak tahu lagi.readers boleh suggest tajuk apa yang sesuai utk story baru ni..
Vote and komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...