Daddy minta maaf.Daddy pengecut.lari dari masalah.Daddy tak sangka kawan baik Daddy sendiri yang tikam belakang daddy.Daddy betul-betul dah bazirkan masa kamu bertiga ni selama berpuluh-puluh tahun.dan kasih sayang Daddy dah pada kamu dulu tidak mencukupi.Daddy harap kamu faham."keluh Dato Mustapha.Amani,Amara dan Amni mengangguk.keluarga mereka sudah bersatu kembali.Dato Lydia juga telah dibenarkan pulang beberapa hari lepas.sekarang mereka sekeluarga berkumpul bersama.
"Mummy pon sama jugak.sekarang Mummy nak kita mula hidup baru."kata Datin Rozlin pula.Dato Lydia hanya memerhati keluarga yang baru bersatu ini.
"Mummy dan Daddy tak perlu risau selagi kita bersama.kita akan hadapi rintangan yang akan melanda."kata Amani.Amara mengangguk setuju.Amni dan Amar pula buat hi5.
"Alah.tak perlu susah-susah nanti kita akan berpindah dekat Malaysia.so tak de hal"kata Amni pula.masing-masing berpaling memandang Dato Lydia meminta persetujuan
Dato Lydia menahan senyum.kemudian dia mengangguk perlahan.seisi keluarga ketawa lega.
"Wahh,nanti boleh Raya sesama..yahoo."jerit Amar pula.betul juga,bulan puasa tinggal satu bulan je lagi.huhu..tak sabar.
Amara,Amani,Amni dan Amar berkumpul dalam satu bilik saje ingin menghabiskan masa sebelum berangkat ke Malaysia semula.yang lain semuanya sudah masuk tidur.sekarang sudah masuk pukul 1 memang patutlah yang lain sudah tido.
Mereka pula tengah sibuk layan movie dalam bilik yang disediakan satu TV yang bersaiz besar dan sound effect."Seramnya cite ni wehh Achik tak de stok cerita cinta ke komedi ke.ni cerita seram aje."kata Amar dia menghadang pandangannya dengan sebiji bantal.
"Achik ni keras tau.mana main cite love ni.tak kena dengan jiwa"kata Amni bangga.Amani dan Amara mencebik.
"Keras-keras jugak nanti Achiklah yang pertama sekali kahwin betul tak Angah."kata Amani.Amar ketawa.
"Mana boleh langkah bendul tau.lagipon Along kan dah ade calonnya.mana boleh tangguh-tangguh."kata Amni pantas.Amani menjegilkan matanya.Amara dan Amar sudah bersorak mengejek Amani.
"Hah,tahu dah..sape lagi kalau abang handsome yang ade tengku kat depan...ape namenye ehh.lupalah"kata Amar.
"Tengku Aryan!"jawab Amani.
"Wooooo..sebut name nampak.terbatuk pulak Mr.Tengku dekat Malaysia tu"kata Amara.ketawa mereka riuh satu bilik.
*****
Keesokannya,Amar menolak kerusi roda yang diduduki Dato Lydia.disebelahnya Amni.Amara berjalan berpegangan tangan dengan Mummynya manakala Amani memeluk lengan Daddynya erat.dibelakang mereka terdapat lima orang pengawal dan pembantu yang mengheret troli yang dipenuhi bagasi satu keluarga itu.
Sepatutnya mereka mahu ke Malaysia dengan jet peribadi sahaja tapi Dato Lydia mahu menggunakan pengangkutan awam.jadi semua kena ikut.
Semasa mereka menunggu,Amni menarik tangan adiknya ke satu kios.Amar hanya mengikut sahaja.perangainya dengan Amni sama jadi mereka cepat serasi.
"Banyaknya kamu beli macam nak borong satu kios tu aje"kata Datin Rozlin.
"Sebenarnya..."belum sempat Amar bersuara Amni sudah menutup mulutnya.Amni membulatkan matanya.yang lain memandang Amni pelik.Amni hanya tersengih.barang penting di belakannya di sorok di dalam beg galasnya.rahsianya...sampai Malaysia baru bagitahu..
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...