Amni berlari ke arah telefonnya yang berdering.tanpa melihat nama si pemanggil dia terus menekapkan telefon itu ke telinganya.
"Assalamualaikum.sapa ni?"kata Amni.
"Waalaikumussalam,ni bakal suami kau.tolong datang ambil aku dekat airport.aku ada hal nak cakap dekat kau"kata Amsyar.Amni mengerutkan dahinya.
"Kenapa pulak?bukan awak selalu bawak kereta ke?"tanya Amni.pelik dengan kapten sorang ni!
"Sengaja aku tak bawak?nak dera bakal bini aku ni"balas Amsyar selamba.
"Amboi,sedapnya percakapan awak ye!ingat saya apa driver awak!"balas Amni.sengaja menaikkan marah Amsyar.
"Apa salahnya datang ambik!aku bukan suruh kau pergi Ambik menteri atau YB tau.ambik aku je pon"bebel Amsyar.tak puas hati sebenarnya.
"Saya lebih rela ambik menteri atau YB daripada ambik awak"balas Amni pula.
"Sampai hati kau buat ku camni,dahlah tak nak ambik sudah.aku balik jalan kaki"kata Amsyar.Amni tergelak di talian.
"Dah putus asa ke?pukul berapa nak kena ambik Encik Kapten kita ni"kata Amni.
"Sayang jugak kau eh kat aku perempuan sewel.Ambik aku pukul 11 sharp."arah Amsyar pula.Amni mencebik.
"Amboi sedapnye mengarah orang!baru ingat nak pergi pukul 6 petang.biar padan muka tunggu lama."balas Amni.
"Alah,janganlah.kalau aku,tumpang pramugari kat sini kau jugak yang merana"balas Amsyar.
"Tak merana lah.saya cuma bagi pilihan aje"balas Amni sinis.
"Pilihan apa?"tanya Amsyar.
"Antara kapak atau parang"jerit Amni.tersembur Amsyar dibuatnya.
"Amboi sampai macam tu sekali."kata Amsyar tidak percaya.
"Kalau nak try buatlah.saya tak kisah"kata Amni dengan ketawa yang dibuat-buat.
Suasana senyap mula menyapa.
"Aikk!takut dah ke.saya gurau jelah.nanti saya ambik awak okay.bawak kapal terbang tu elok-elok.jangan tengok bintang nampak saya"kata Amni.Amsyar tersenyum.
"Baiklah sayang.jaga diri baik-baik.thank sebab sudi jemput kapten ni."balas Amsyar.Amni terpegun.
"Okaylah,saya nak kena lapor diri.bye"kata Amsyar lagi.Amni sudah keras ke apa.dari tadi tak jawab.
"Bye"hanya satu patah perkataan sahaja yang keluar.Amsyar tersenyum mesti muka Amni tengah merah sekarang.
Selesai meletakkan telefon.Amni terus menjerit kuat sehingga Amar dan Amni yang sedang bermain catur berlari sejurus mendengar jeritan Amni.
"Kau kenapa ni Chik?"kata Amar.dia terus membuka pintu bilik Amni.Amni terkejut terjatuh ke atas lantai.Amani ketawa terbahak-bahak melihat keadaan Amni sekarang.
"Kau ni kenapa Amni oiii?buang tabiat ke apa."kata Amani.Amni tersengih malu.
"Ntahlah.tiba-tiba aje jerit."kata Amar pula.
"Tak ade apa-apa lah.yang korang terjah tu aje mana aku tak terkejut."bebel Amni geram.
"Yeke?yang kau jerit pulak apasal"tanya Amar lagi.
"Kau ingat ni rancangan yeke ke!dah keluar.sibuk aje korang ni lah"jerit Amni.
"Eh,halau pulak.muka tu asal merah?nak kata panas dah malam"kata Amani.Amni mengdengus.
"Muka aku merah sebab korang lah.dah aku nak tidur.kang tak pasal-pasal esok terbabas subuh"kata Amni.Amar dan Amani ketawa lucu.muka Amni yang merah tu tahu sangat lah.
"Poyo lah kau,cakap je lah terus terang.ingat aku tak tahu."kata Amani memecahkan temberang Amni.
"Dah keluar-keluar aku dah ngantuk giler ni."dalih Amni.Amani dan Amar mencebik lalu menghempas pintu agak kuat.Amni merengus geram.dia terduduk di atas katil sambil mengosok pipinya yang merah itu
Sila vote dan komen.
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
AcciónStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...