Petang itu Amani sibuk menyiram pokok bunga di halaman rumahnya.dengan perut yang separuh memboyot itu.
Tiba-tiba dia dipeluk dari belakang.Amani tersenyum.dia menoleh melihat Tenglu Aryan yang tersenyum semanis gula untuknya.
"Dah habis cuci kereta?"tanya Amani.Tengku Aryan mengangguk.dia menarik tangan isterinya ke tempag duduk.
"Kenapa rajin sangat.sampai nak siram pokok semua ni.kan bie dah cakap bie boleh buat semua tu"kata Tengki Aryan.Amani tersengih.
"Biarlah kalau duduk aje.nanti baby jadi malas tau"kata Amani.Tengku Aryan terus mencubit hidung Amani kuat.
"Ada aje alasan dia"balas Tenglu Aryan.Amani tersengih diam memeluk suaminya erat.
"Alah,buat sikit aja pon dah merajuk.pembawakan budak eah"usik Amani.Tengku Aryan menjeling isterinya geram.
Mereka berbual-bual mesra.sesekali Amani ketawa riang.
***
Malamnya,Dato Lydia membuat majlis makan malam.sengaja ingin meluangkan masa bersama keluarga besar mereka dan turut serta biras mereka.
"Jalan elok-elok sikit.aku tengok korang dua orang ni macam itik aje terkedek-kedek"kutuk Amni.Amani dan Amara mencebik.
"Eleh,nanti dia pulak.kata kat orang banyak sangat"balas Dato Lydia.Amni tersenyum makna.
"Betul tu Granny,cakap lebih"kata Amani.Amni mencebik.yang lain tergelak.
"Kami dah nak masuk 6 bulan dah,takkan kau tak ada apa lagi kot"kata Amara pula.Amni hanya tersenyum.
"Belum ada rezeki"sampuk Amsyar.Amni menoleh memandang suaminya.tangan suaminya ditarik meninggalkan yang lain yang terpinga-pinga melihat sepasang suami isteri itu.
"Nak pergi mana ni?"tanya Amsyar.Amni ketawa.
"Tadi Amni nampak ada sesuatu atas buaian tu.Abang pergilah tengok"kata Amni.
"Kenapa pulak?.tak ada apa pon.?"kata Amsyar pelik.
"Pergilah tengok dekat sikit.dah tahu baru abang boleh jumpa sayang"kata Amni.Amsyar menurut.dia berjalan perlahan ke buaian yang ditunjukkan Amni.satu bungkusan hadiah berada di situ.
Amsyar memegang kad di atas bungkusan itu dan dibuka
-untuk papa
Mohd Favian Hayyan bin Mohd Amsyar.
Dan..
Mohd Favian Rayyan bin Mohd Amsyar.
Kami tunggu papa dalam perut Mama.:DAmsyar menadah tangan mengucap syukur.kemudian tangannya pantas membuka bungkusan itu.sekeping gambar hitam putih yang memaparkan dua biji jantung yang berdegup dalam perut isterinya
Amsyar pantas berlari ke arah isterinya.Amni tersenyum.
Cmereka berpelukan erat melepaskan rasa gembira yang teramat sangat.Amsyar mengucup dahi isterinya mengucap syukur.Ehem,,bunyi deheman menyetakkan mereka berdua.mereka menoleh kemudian tergelak melihat muka blur ahli keluarga mereka.
"Ada apa-apa kami perlu tahu ke?"tanya Amani selaku anak sulong.
"Apa ye bang,?"Amni pura-pura tidak tahu.Amsyar menjongketkan bahunya sambil menyembunyikan senyuman bahagia mereka.
"Entahlah,kalau korang nak tahu.."sengaja Amsyar membuat masing-masing berdebar.
"We gonna having a child"jerit mereka berdua.kemudian yang lain turut bersorak.Amsyar sudah ditumbuk Tengku Aryan dan Syahmi serta Amar.manakala Amni dipeluk oleh Dato Lydia dan yang lain.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...