Seminggu kemudian Di Istanbul,keadaan Dato Lydia sudah semakin baik.syukur dia dapat menangani trauma yang dihadapi dengan bijak.kali ini Amni kebosanan kerana Amsyar harus bekerja.bukan macam Amni ni yang tanam anggur saje!!
Tengah Amni layan perasaan di atas sofa.Dato Lydia juga sedang berehat.satu suara muncul
"Hai sis,glad to see you!!"kata seorang lelaki yang Amni langsung tak kenal.Amni bua muka pelik.
"Ini your brotherlah..Amar!!"kata lelaki itu lagi .sekarang Amni sudah terlopong.
"Adik??adik apa yang besar dari aku ni"kata Amni terkejut.habis sahaja Amni berbicara.satu ketukan muncul dikepalanya Amni mengaduh.Amani yang tengah mengepal tangannya.geram tengok adiknya yang selalu blur!!
"Ini sado namanya.betullah ni adik kau.jangan propa macam anak bongsu sangat"kutuk Amani.Amar sudah ketawa.
"Habistu nak panggil apa ehh?takkan adik kot?"tanya Amara tiba-tiba muncul di belakang Am.
"Alah benda senang.biar jantan sado ni uruskan.Amani sulong.."belum sempat Amar menghabiskan kata-katanya Amni sudah menyampuk.
"Hai,sulong binti Syiling.ko ado"kata Amni.Amani membulatlan matanya.tanya sudah gatal nak ketuk kepala Amni.
"Along sudahlah..pastu Amara ni Angah..Amni pulak Achik dan lasf Amar nak panggil apa eh?"kata Amar.Amara mengangguk setuju kemudia dia memikirkan apa yang sesuai dengan Amar ni.Amani dan Amni pon tengah fikir jugak.
"Acu!!"jerit Amara.
"Macam pompuan"kata Amar menggeleng laju.
"Adiklah"kata Amani.
"Macam gedik je"kata Amar lagi.
"Bro!!"kata Amni pula.
"Macam orang nak cari gaduh aje"kata Amar lagi.tanpa disedari Dato Lydia memerhati empat beradik itu berbincang tentang panggilan yang sopan sikit.takdelah aku kau je!!,Dato Lydia tersenyum gembira.
****
Tengku Aryan,Syahmi dan Amsyar sedang melepak di kedai Mamak.
"Aku rasa aku dah jatuh cinta"kata Tengku Aryan tiba-tiba.Syahmi membulatkan matanya manakala Amsyar yang tengah minum air itu tersedak.
"Kau ni dah kenapa??pening kepala ke?malam-malam macam ni cakap pasal cinta pulak"kata Syahmi.Amsyar ketawa perlahan.
"Alah,aku ni umur dah 28 tau.patut kahwin dah tau.Mama aku dekat rumah tu .selalu bising sampai nak jodohkan aku dengan anak kawan dia"kata Tengku Aryan.
"Kau ni dah ade calon ke?"tanya Amsyar pula.Tengku Aryan tersenyum penuh makna.
"Ada"
"Sapa"jerit Amsyar dan Syahmi kuat sampaikan orang di meja sebelah memandang mereka.
"Korang ni sabarlah.korang kenal dia.rapat giler"kata Tengku Aryan masih mahu berahsia.
"Straight to the point boleh tak"kata Syahmi pulak.
"Alah tak bestlah.teka lah.perempuan tu special tau jadi kena teka"kata Tengku Aryan.
"Amara"kata Amsyar.Syahmi terus menghentak meja.terkejut Tengku Aryan dan Amsyar.
"Amni??"kata Syahmi.kali ini Amsyar mengambil garpu menikam meja.ternganga Syahmi dan Tengku Aryan.
"Bukanlah.kakak dia "kata Tengku Aryan.Syahmi dan Amsyar menghela nafas lega.
Kata je lah Amani.kau ni pon"bebel Syahmi
"Betul tu"sokong Amsyar.
"Yang korang ni muka macam baru jumpa dengan harimau ni kenapa.jangan cakap kat aku yang korang ni dah jatuh cinta dekat.."kata Tenku Aryan dengan riak muka tidak percaya.
Amsyar dan Syahmi tersenyum malu macam pengantin kena usik je.aduhai!!
"Jadi jom kita laksanaka misi untuk memikat hati triplets yang keras macam batu"kata Tengku Aryan.
"Hati Amara lembut okay"kata Syahmi.tak nak kutuk buah hati sendiri.
"Apa-apa jela"kata Tengku Aryan dan Amsyar serentak.mereka bertiga tergelak riang.
Apa panggilan untuk Amar yer?author pon buntu.
Sila vote dan komen.
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...