BAB 62

6.4K 253 9
                                    

Amni masih lagi tidur melepaskan lelah di wad bersalin tadi.Amsyar pula mengazankan anak-anaknya dengan penuh Syahdu ditemani ahli keluarga.
masing-masing menitiskan air mata.

Amni membuka mata perlahan.dia tersenyum melihat Amsyar yang sedang mengendong salah seorang bayi mereka.

"Alhamdulillah,semuannya dah selamat."kata Dato Lydia.masing-masing mengangguk setuju.

"Sudah ada nama untuk bayi kamu ini,Amsyar?"tanya Dato Mustapha.Amsyar mengangguk.dia memandang Amni lama.

"Anak sulong kami,Mohd Favian Hayyan dan yang kedua ialah Mohd Favian Rayyan......last sekali Mohd Favian Zayyan."kata Amsyar penuh gembira.Amni memeluk Zayyan di dalam pelukannya.

"Aikk,asal nama orang putih pulak ni?"tanya Amani.Amsyar tersenyum.

"Sebenarnya laki aku ni ada darah orang putih.Favian tu sempena nama moyang dialah.untuk lelaki!"kata Amni.yang lain mengangguk faham.

"Aku mati-mati ingat dua aje sekali keluar tiga.adoii"kata Tengku Aryan.Amni dan Amsyar ketawa.

"Usaha tangga kejayaan"kata Amsyar.Amni sudah merah muka menahan malu.

***

Malam itu,Amni hanya ditemani Amsyar manakala kembar tiga itu berada di nursery.

Amni membalas pandangannya dengan Amsyar.dia tersenyum.
"Thank you for everything sayang,Abang tak sangka Allah memberi kita nikmat yang sebegini rupa"kata Amsyar.pertama kali dia menitiskan air mata gembira.

"Allah dah gantikan anak kita yang dulu.saya bersyukur sangat.tak dapat saya ucapkan dengan kata-kata."kata Amni.Amsyar mengucup dahi isterinya.

"Lepasni bolehlah tambah lagi"gurau Amsyar.Amni membulatkan matanya.

"No,beranak yang ni pon abang dah terlentang atas lantai.nak tambah lagi"kata Amni.Amsyar ketawa.

"Itu terkejut namanya"kata Amsyar.

"Tak itu penakut namanya"balas Amni.lalu dia ketawa.

"Budak ni ada yang kena ni"jerit Amsyar.

"Opps,no darling,I mak budak okay"kata Amni.lalu kedua-duanya ketawa.

Pintu wad diketuk lalu dibuka.
"Maaf puan,masa untuk menyusu"kata Nurse itu.Amni mengangguk.sebaik sahaja nurse beredar.Amsyar berjalan ke arah katil bayinya itu.kelihatan masing-masing sudah merengek.

Amni ketawa.lalu diselesaikan urusannya.dia meletakkan anak-anaknya di atas katil.tersenyum memerhati gelagat ketiga-tiganya.

"Hmm,nak buat macam mana.nampaknya pasukan bola sepak abang dah ada ahli.jadi abanglah yang menang"kata Amsyar.Amni membulatkan matanya.

"Mana aci!!"jerit Amni.

"Aci tak ada dekat sini"jawab Amsyar.Amni mencebik.ingat lagi perjanjian yang dibuat dulu.

Flashback

"Sayang,apa kata kalau kita main satu permainan."kata Amsyar.dia merebahkan kepalanya di atas riba isterinya.

"Permainan apa pulak?"tanya Amni.Amsyar meletakkan tangan pada perut Amni.

"Sayang nak tubuh group apa?kalau abang nak pasukan bola sepak"kata Amsyar.Amni ketawa.

"Entahlah.mana ahli pasukan abang tu?"tanya Amni.

"Ada,dalam perut ni."kata Amsyar.Amni ketawa

"Jangan nak mengada.Amni tak nak dia main bola.bukan macam papa dia ni"kata Amni.Amsyar tersengih.

"We will see"kata Amsyar.Amni menepuk bahu Amsyar kuat.

End flashback.

Amni tersenyum.dia membalas pandangannya dengan Amsyar.
"We will see"katanya.tawa mereka memenuhi ruang bilik itu.





Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now