SPECIAL EDITION(7)

4.6K 196 3
                                    


Dato Lydia membuka matanya perlahan.kelihatan cucu dan anak-anaknya di hadapan mata.suaranya seakan-seakan tersekat-sekat untuk bercakap.

"Mummy!!"panggil Dato Mustapha.Amani dan Tengku Aryan tersenyum kegembiraan.
syukur mereka ke hadrat illahi.

"Daddy nak buat majlis berbuka puasa dan doa selamat untuk granny."kata Dato Mustapha.dia memang sudah berniat begitu.Datin Rozlin mengangguk.

"Okay,Daddy tak ada masalah.nanti kami dan yang lain uruskan sementara tinggal beberapa hari lagi kita berpuasa"kata Tengku Aryan.Dato Lydia membalas gengaman tangan anaknya.dia tersenyum nipis tanda setuju.

"Granny!!"jerit Amni dan Amara di muka pintu bilik wad.mereka meluru ke arah Grannynya yang masih terbaring lemah.

"Eh,korang datang sini.anak-anak siapa jaga?"tanya Amani pelik.Amara dan Amani tersengih.

Sebenarnya sebelum datang tadi.sesi berperang bibir dulu dengan suami masing-masing.puncanya hanya suruh jaga lima orang bayi je.nampak sangat lelaki ni pemalas!

"Amsyar dan Syahmi yang jaga.tak payah risaulah.benda boleh settle"kata Amni selamba.macam tidak ada apa yang berlaku.

Di rumah,sedikit huru hara.Amsyar dan Syahmi sedari tadi tidak duduk diam.

"syah pergi buat susu untuk Amanda.dia lapar ni"suruh Amsyar pada Syahmi yang memegang Aliya.

"Kau lah yang buat.aku tak tahu sukatan di lah."balas Syahmi.Amsyar menepuk dahi.

"Kau selama ni tak pernah buat susu untuk Aliya ke?apa jenis bapak lah kau ni."balas Amsyar.Syahmi tersengih.

"Kau ingat aku ni pandai buat anak je ke?aku pernahlah buat.tapi Aliya ni banyak breasfeading.dia tak banyak minun susu botol"kata Syahmi.tiba-tiba bauan yang kurang enak memasuki rongga hidungnya.

"Bau apa ni?busuknya"jerit Amsyar.dia mengikat kain putih anaknya ke mulutnya.

"Ray!!kamu berak ke?"jerit Syahmi.Amsyar menumbuk bahu Syahmi ni.

"Kau ingat anak aku boleh jawab.tolong lah tengok sekejap"suruh Amsyar.Syahmi sudah buat muka.tapi di buat jugak.

"Anak kau ni!time camni lah dia nak melabur.macam mana ni"kata Syahmi.Amsyar ketawa.Rayyan turut ketawa.

Amanda diletakkan di atas tilam semula.dia mengambil Rayyan.diagah anaknya itu.Rayyan mudah tersenyum berbanding adik-adiknya yang lain.siapa yang diantara dirinya dan Amni yang suka senyum.entahlah!

"Kau pergi buat susu sekarang"arah Amsyar pada Syahmi.dia melemparkan botol susu pada Syahmi.dah macam mak-mak pulak kena uruskan lima anak kecil.lepas ni boleh lah berhenti kerja bukak nursery pulak!


Hampir pukul 4,Amara dan Amni pulang.masuk sahaja di dalam rumah.mereka berdua tersenyum melihat sang suami sudah tertidur bersama si cilik.

Syahmi tersenguk-senguk tangannya mengayun buaian untuk bayi.Amsyar pula tertidur di atas sofa di atas dadanya Rayyan manakala Zayyan dan Dayyan di kiri dan kanannya.Amni siap tangkap gambar lagi.

Amni mengusap pipi suaminya.rambut anaknya diusap."dah balik?"sapa Amsyar.Amni mengangguk.

"Alolo kesiannya dia kena jaga anak.sampai muka pon penuh dengan bedak"tergelak Amni.dia menyapu bedak di pipi Amsyar.Amsyar hanya mencebik.

"Macam mana Granny?dah boleh balik"tanya Syahmi.

"Dia dah boleh bangun dah.balik tu mungkin doktor akan benarkan sehari sebelum raya.buat masa ni biarlah dia berehat dekat sana dulu"kata Amara.Amsyar dan Syahmi mengangguk faham.

Syukurlah..nampaknya kesihatan Dato lydia semakin baik.Dato Lydia tidak mahu mengambil apa-apa tindakan berat pada Mona.bulan puasa ni afdal memaafkan kesalahan orang.ye dokk??






Done,,vote dan komen jangan lupa
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now