Amni duduk dia atas kerusi batu yang disediakan berhadapan dengan pantai dibawah pokok yang rendang.dia melepaskan nafas berat.Amani,Amara dan Amar sedang bergurau bermain air.riuh suara mereka kedengaran.
Baru sahaja Amni ingin menyertai mereka.dua figura manusia berdiri berhampiran dengan tempat duduknya.Amsyar dan wanita itu!!
"Apa mereka buat dekat sini?apa hubungan dorang ni?"bicara Amni dalam hati.dia memasang telinga mendengar perbualan mereka.
"You,bestnya tempat ni.thanks tau sebab bawak I datang sini"kata wanita itu.
"Welcome,I tahu you sampai takde masa untuk diri sendiri sebab tu I bawak you datang sini"balas Amsyar.Amni yang mendengar terus rasa sakit di dalam dada.air matanya mengalir laju di pipi.
"Sweetnya,care betul you pasal I"kata wanita itu.Amni terus bangun untuk ke biliknya.
"Amni suraya!!jom main air!!"jerit Amar.dia berlari ke arah Amni.langkah Amni terus berhenti.dia mengigit bibir.
Amsyar dan wanita itu berpaling melihat Amni.Amni mengesat air matanya laju.dia berpaling melihat muka Amsyar yang ternganga.mukanya pucat lesi.Amar menarik tangan Amni ke pantai.Amsyar ingin mentejar tapi sepupunya Zulaikha menarik tangannya menegah.
"Nak pergi mana?Mak Long dah panggil tu.nanti kita nak buat bbq pulak"kata Zulaikha.Amsyar mengeluh.Amni sudah salah faham.dia mengikut langkah Zulaikha.
***
"Kau duduk dekat atas tu buat apa?"tanya Amani.Amni menggeleng perlahan.
"Aku nak balik!korang enjoylah.aku nak kemas barang"kata Amni.dia terus bangun melangkah lemah ke arah biliknya.Amani,Amara dan Amar kepelikan.mereka berlari mengejar Amni yang sudah jauh itu.
"Wehh,kau kenapa ni.beritahu aku.kenapa kau nangis ni?"gesa Amani.Amni mengeluh.
"Dia ada orang lain..aku nak pergi.jangan risau.aku tak pergi jauh pon.kau tolong beritahu Mummy dan Daddy aku nak batalkan pernikahan aku.tolong jangan halang aku."kata Amni.dia terus melangkah tanpa nenoleh ke belakang.
Amani mengepal penumbuk menahan geram yang teramat sangat.dia terus ke kaunter pertanyaan.setelah tahu bilik yang diduduki Amsyar.dia terus berlari.dia mengetuk pintu bilik itu dengan kuat.sebaik sahaja pintu dibuka.
Buk!sebiji penumbuk sudah melayang di pipi Amsyar.Amsyar terduduk.Amani merengus.kolar baju Amsyar dicekak.
"Apa yang kau dah buat dengan adik aku!!"jerit Amani.
"Heii,you ni siapa pulak?tumbuk orang sesuka hati.ehh,I kenal you.you yang langgar I tadi kan? Apasal you tumbuk abang sayang I"jerit Zulaikha.Amsyar mengeluh.
"Dia dah salah faham.Amani!!Zulaikha is my cousin.saya datang sini bukan sorang aja.Mama dan Papa saya dan Zulaikha pon ada sekali."jelas Amsyar.Amani melepaskan kolar baju Amsyar.muka Amsyar ditampar.
"Ishh,kau ni!!sekarang macam mana.kau buat apa berdua-duaan dalam bilik ni?"kata Amani.Amara dan Amar yang baru tiba menggeleng perlahan.
"Dia dah pergi.."kata Amar perlahan.Amani mengeluh.
"Kami bukan berdua-duaan lah.tu Mama dia dan yang terbaring tu suami dia.kami tengah bersiap nak buat bbq malam ni"kata Amsyar.
"Dia ada cakap apa-apa tak sebelum dia pergi?"tanya Amsyar lagi.Amani mengeluh.
"Dia nak batalkan majlis pernikahan korang"kata Amani perlahan.Amsyar merasa seperi sebiji batu yang besar menghempap kepalanya.
"Dia pergi mana?saya pergi cari dia?"kata Amsyar.Amar memegang bahu Amsyar.
"Dia dah pergi jauh.kami sendiri pon tak tahu dia pergi mana."kata Amar.Amsyar mengeluh.
"Ini cuma salah faham!lagi 4 hari lagi kami dah nak bernikah.ya Allah"kata Amsyar.dia terus berjalan pantas menuju ke arah keretanya.yang lain hanya mampu memerhati.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
AcciónStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...