BAB 6

9.9K 498 8
                                    


Sepasang warga tua sedang merehatkan badanya di balkoni sambil memandang bandaraya yang aman dan permai ini.

"Abang,mesti dah besar anak kita sekarang.bagaimanalah rupa mereka sekarang?.tanya si isteri.si suami hanya mengeluh.

"Abang yakin suatu hari nanti mereka akan datang mencari kita".si suami yakin akan anak mereka.Dato Mustpha dan Datin Rozlin terselamat daripada kekejaman seorang lelaki yang nembalas dendam akibat masa lalu serta ketamakkan harta dunia semata-mata.mereka tidak mampu untuk menentangnya kerana pangkat dan kuasanya terlalu besar sehingga menyebabkan ramai yang kehilangan nyawa antaranya rakan karib mereka.mujur mereka mengambil langkah awal dengan menyerahkan anak mereka kepada ibunya.Nama ibunya yang gah dan syarikat yang berjaya itu,dapat mereka mengetahui keselamatan mereka.

Dato Mustapha sedar akan musuhnya itu pasti mengetahui keberadaan anak kembarnya.tetapi dia tidak bimbang kerana ibunya pasti megambil langkah yang ketat untuk menjaga cucunya.

Dato Mustapha juga risau akan kesihatan isterinya kerana kemurungan akibat berpisah dengan anak kembar mereka.tetapi apakan daya.dia tidak mampu mengharungi semua ini.dia mengeluh lagi

***********

Perjalanan dari kuala lumpur ke Terengganu tidak membosankan kerana dipenuhi dengan keletah kembar tiga itu.maknanya mood Amni sudah baik.

"Okay,hakimi cakap dia dah book hotel dekat dengan Pantai Batu Buruk.Primula."Amara mamberitahu Amni yang memandu itu dan juga Amani yang sudah terbongkang dekat seat belakang Honda Civic itu.

"So,apa kita nak buat untuk esok?"Amara hanya mengangkat bahu.dia pun pening.Terengganu bukan kecik,besar jugak.

"Esok,kita start cari dekat Area bandar sudahlah,"Amani membalas masih mamai.Amara dan Amni hanya mengangguk bersetuju dengan cadangan kakanya itu.

Setelah sampai,mereka memberitahu hakimi tentang perkara itu.lalu mereka bergegas masuk ke bilik hotel mereka masing masing.Hakimi memang sudah tahu akan keletah kembar ini yang tidak mahu berkongsi bilik bersama kerana nak berdikari.cehhh

Amani memang bertuah kerana biliknya menghadap laut.indahnya.manakla Amara dan Amni hanya beralah.pelik betul patutnya kakaklah yang mengalah,ini terbalik pulak.

Mereka berehat dan bersedia untuk memulakan misi mereka esok.yahooo!!






Sila vote dan komen

Lovbiu
Hafizah syahirah



Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now