BAB 17

7.9K 387 2
                                    


"Kau...bukan ada dalam lif ke tadi?."tergagap Tengku Aryan.Amani terkejut.mesti dia jumpa Amni.

"Apa Iyan ni.Amani ni dah ade lama dah dengan Mama."Datin Aisyah kepelikan melihat anaknya.

"Tak Ma,Iyan jumpa dia dekat lif tadi.betul,Iyan tak tipu langsung."Tengku Aryan membela dirinya.Datin Aisyah mengeluh.Amani pula berasa bersalah melihat pertelingkahan anak beranak itu.

"Ouhh,mesti kamu jumpa yang sorang lagi tu.dia kembar.Mama dari tadi lagi duduk dekat sini."kata Datin Aisyah.dia ketawa manakala Amani tersenyum nipis.Tengku Aryam terkejut bercampur lega.lega lah sebab bukan hantu yang dia jumpa dalam lif tadi.

"Jadi,dia kembar"Tengku Aryan masih lagi tertanya-tanya.siapa diantara mereka yang basahkan dia dulu?.

"Yalah,kamu ni Iyan.dahlah Mama nak pergi dekat sana sekejap."Datin Aisyah berlalu dari situ meninggalkan Amani dan Tengku Aryan yang masih termangu-mangu.

Amani sudah malas duduk dengan Tengku Aryan.dia bangun menuju ke lif tetapi dihalang oleh Tengku Aryan.

"Apa hal pulak?"Amani tidak puas hati.

"Aku nak tanya.siapa yang basahkan aku baru-baru ni.kau ataupun yang dalam lif tadi?."

"Saya!kenapa ada masalah?"selamba sahaja Amani mengaku.

"Ouhh,kau rupanya.memang kau masalah aku.aku akan balas balik apa yang kau buat kat aku ingat tu."ugut Tengku Aryan.

"Yeke!takutnya..awak ingat saya kisah sangat dengan ugutan awak tu."balas Amani pantas.geram pulak dia dengan mamat di hadapannya ini.

Tengku Aryan tergelak sinis."aku tak kisah kalau kau tak takut.itu cuma peringatan."habis sahaja Tengku Aryan berlalu ke arah Datin Aisyah.Amani pula nenyumpah Tengku Aryan habis-habisan.

***

"Bos saya dah jumpa mereka.kali ini mereka berdua sahaja.saya tak tahu dekat mana yang sorang lagi."kata lelaki yang diupah untuk memerhatikan kembar tiga itu.

Tan sri Abraham tersenyum sinis.dia akan pastikan kembar itu jatuh ke tangannya suatu hari nanti.

"Okay aku nak kau teruskan kerja kau dan cari yang sorang lagi tu."kata Tan sri Abraham.dendamnya belum lagi terbalas.

"Baik bos,kami pergi dulu"kata lelaki itu lagi.

Tan sri Abraham tidak menjawab.dia hanya mengangguk.dia ketawa sendirian mengenangkan keributan yang alan melanda keluarga orang yang paling dibencinya Dato Mustapha.

**

"Amni bangun"jerit Amani.dia mahu meneruskan lagi misinya yang tergendala tadi

"Hmm.."Amni merengek apabila tidurnya yang lena diganggu oleh kakaknya.

"Bangun kalau tak...aku heret kau ke bilik air"ugut Amani susah betul nak bangun tidur adiknya ini.

Amni tidak mengendahkan iguta kakanya itu.Amani pula sudah 5 minit menunggu tindak balas Amni.dia sudah hilang sabar.tangan Amni ditarik.Amni menjerit,dia sudah terduduk dia atas lantai.tangannya masih dipegang lagi oleh Amani matanya masih belum terbuka.Amani geram terus mengheret adiknya masuk ke dalam bilik air.terus sahaja dia membuka paip air lalu dihalakan ke muka adiknya.

Amni menjerit marah."kau ni dah kenapa.basah dahh"jeritnya.
Amani pula ketawa jahat.

"Inilah ubat untuk orang yan susah sangat bangun tidur"kata Amani.dia berpeluk tubuh.

"Kau kakak yang kejam tahu tak kesian adik kau ni.nasib baik tak patah riuk"Amni cuba menarik simpati kakanya.Amani hanya mencebik.dia kemudian keluar dan muncul beberapa minit kemudian dengan tuala di tangan.tuala itu dilemparkan kepada adiknya.

"Mandi,aku tunggu kau ni lambat lagi aku seret kau keluar dari bilik ni pulak"ugut Amani.Amni menjeling.

"Yelah..nak buat macam mana ada kakal macam nenek kebayan.nasib badan"buat sedih pulak Amni ni.Amani hanya ketawa jahat.jangan cakap kau baru kenal aku hari ni!!

Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now