Amara,Amani dan Amni berjalan beriringan ke balai pelepasan Antarabangsa.mereka tidak menghiraukan pandangan pengunjung di situ yang melihat mereka.ada yang teruja,pelik, dan berbagai lagi tidak mereka pedulikan.Hakimi hanya mengekori tiga kembar itu dari belakang.******
Di dalam pesawat boeing 777-200.mereka duduk secara berasingan.biasalah otak mereka ini sukar diramal
Amni hanya bersenang lenang di seatnya.manakala Amara dan Amani berjaga.Amani dan Amara saling berbalas pandangan.mereka mula mengesyaki tiga lelaki yang memakai kaca mata hitam .takkan dalam flight pon pakai cermin mata jugak.tempat duduk lelaki itu juga tidak jauh dari mereka.
Amani memberanikan diri untuk ke tandas kemudian bila dia menghampiri lelaki itu dia sengaja menjatuhkan handphonenya.kemudian dia tersedar akan sesuatu lantas bergegas ke dalam tandas.
Setelah beberapa mimit.dia selamba berjalan ke tempat duduknya semula.dia terus memberi isyarat mata kepad
a adik-adiknya.malangnya hanya Amara sahaja yang mengangguk.Amni pula sedang mendengar lagu sambil mengoyangkan kepala.budak ni aku cepuk jugak kan"getus Amani kegeraman.Beberapa jam sebelum mendarat.sepasang tangan menyentuh bahu Amni.Amni terkejut lalu dia berpusing untuk melihat gerangan yang memegangnya.dia membulatkan mata belum sempat dia berbuat apa,tangan itu menekup mulutnya.
Amni terkejut lalu bertindak mengigit tangan lelaki itu.lelaki itu menjerit.Amni mengambil peluang untuk lari tetapi tangan itu menariknya kembali.Amni apa lagi terus disiku perut lelaki itu dan disepak alat sulit lelaki itu.terduduk lelaki itu.Amni tahu itu adalah lelaki yang menyerangnya semalam. suasana di dalam kapal terbang itu riuh.
Manakala Amara menuju ke bahagian pramugari dan pramugara sedang bertugas.
"Guys,help us.bad guy is here right now and attack me and also my sister.please do something or else"Amni tercungap-cungap.pramugari dan pramugara itu terkejut lalu menekan butang kecemasan dan memberitahu pilot yang bertugas.mereka terkocoh-kocoh meredakan keadaan di dalam kapal terbang itu.
Amara kemudian pergi ke arah Amani dan Amni yang bertungkus lumus menyelamatkan diri daripada dua lelaki yang memakai kaca mata hitam itu.Amara perasan akan pistol yan terselit di pinggang di salah seorang lelaki itu.Terus sahaja Amara bertindak menghentak kepala lelaki itu dan terus mengambil pistol lalu diacu ke arah kepala lelaki itu.Stop!!jerit Amara.
Amani dan Amni termengah-mengah.lelaki tadi sudahpon beralah Amara kemudian memandang Amni dan Amani lalu mereka bertiga mengangguk.kemudian
Dushhh!Amara dan Amni sudah meluku kepala kedua lelaki itu sehingga pengsan.Amara pula mengambil kain selendang yang dihulurkan oleh salah seorang penumpang lalu mengikat lelaki yang telah dikerjakan olehnya tadi serta kedua-dua lelaki yang diliki oleh Amni dan Amara.Suasana tegang itu dapat dielakkan apabila pramugari dan pramugara mengambil tugas untuk menenangkan para penumpang.seketika kemudian,seorang pilot menghampiri tiga kembar itu.Amni membulatkan matanya.mamat ni!!.
"Terima kasih,jika kalian tidak...."terjeda sebentar kata-kata pilot a.k.a Amsyar itu.dia terpegun melihat tiga perempuan meroyan yang menengkingnya dia lapangan terbang baru-baru ini.
Amni tersenyum sinis."Sama-sama,kapten Sewel.kenapa terkejut sebab ada tiga perempuan meroyan dalam flight ni"Amara dan Amani memandang Kapten Amsyar dan Amni silih berganti.tak paham!!
Amsyar ketawa perlahan.dia masih ingat perempuan ni.kembar rupanya.
"Masih kuat ingatan perempuan meroyan macam kau ni.anyway kalian semua harus tunggu di airport sebentar untuk sesi soal jawab dengan tiga ekor ni.see you soon."balas Kaptan Amsyar lalu beredar ke kokpit.Ketiga-tiga kembar itu mengeluh.kena tunggu lagi!!.kemudian Amni merasakan ada yang memandangnya.dia berpaling.Apa??jeritnya.Amani dan Amara memandangnya tajam sambil menyembunyikan senyuman mereka.
"Balik nanti wajib cerita apa yang terjadi antara kapten sewel dengan perempuan meroyan".Amara dan Amani berkata serentak.Sila vote dan komen
Lovebiu
Hafizah syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...