Amani,Amara,Amni dan Amar berkumpul di ruang tamu menonton sambil berbual.Dato Lydia bersama ibu bapa mereka sudah berangkat ke Indonesia bercuti kata mereka.malangnya 4 beradik ni kena tinggal.
"Bosannya wehh!takde cerita lagi best ke?"keluh Amni.dia menekup mukanya dengan kusyen.yang lain mengeluh.
"Ntahlah,aku pon bosan jugak.Granny dengan Mummy dan Daddy mesti tengah seronok bercuti.kita mati kutu kalau camni.dahlah persiapan kahwin korang semua dah siap"kata Amar pula.Amani dan Amara mengangguk setuju.
Ting!mentol sudah menyala.Amni ketawa suka hati Amani,Amara dan Amar memandang Amni dengan muka pelik.tak pernah buat perangai camni budak ni!
"Jom kemas barang!!"jerit Amni.lain lah pelik yang lain mendengar kata-kata Amni.
"Nak pergi mana?kan semua barang dah kemas"balas Amani.
"Ishh,ni barang lain.let go holiday!!"jerit Amni.Amani bangun terus mengetuk kepala adiknya yang sewel itu
"Holiday apa bendanya!minggu depan korang dah nak nikah dah.jangan buat gila lah"bebel Amar.Amni merengus.
"Kau ingat pengantin macam kita ni kena duduk berkurung sepanjang masa?"balas Amni sambil mencekak pinggang.
"Memanglah,korang kena bersedia dari segi mental dan fizikal.kahwin tu wehh"balas Amar.
"Ishh,sudahlah bertekak aja dah bersiap kita pergi check in mane pulau.lepaskan tension dengan korang semua"sampuk Amara yang sedari tadi hanya memerhati.Amni terus tepuk tangan suka hati.
"Tapi ingat!dua hari aje jangan lebih-lebih pulak.kita ni darah manis"kata Amani selaku kakak sulobg mengeluarkan kuasa vetonya.
Sesudah bersiap,mereka memulakan perjalanan mereka yang dipandu oleh Amar.suasana sungguh riang dengan celoteh Amni yang selalu buat lawak.
Tiba di lampu isyarat,Amni menoleh melihat kereta Range rover di sebelah kanan kereta mereka yang dinaiki.Matanya menahan air mata dari keluar.yang lain tidak sedar akan reaksi Amni yang tiba-tiba diam.
Hilang terus ketawa riangnya menyaksikan drama sebabak di dalam kenderaan tersebut.si lelaki memeluk erat wanita di sebelahnya.wanita itu mencium pipinya seakan-seakan pasangan kekasih.
"Woii,Amni kau tengok apa sampai tak berkelip tu?"tanya Amara.Amni memejam matanya menahan air mata dari keluar.
"Takde apalah,aku nak tidur dulu.nanti kau kejutkan aku ehh"kata Amni perlahan.dia cuba mengusir pelbagai perasaan di hatinya..
***
"Amni bangun kita dah sampai jeti ni"kejut Amara.dia mengoyangkan bahu Amni.Amni terpisat-pisat bangun.
Dia turun dari kereta dan melangkah ke bonet belakang.dia menarik bagasinya sebelum menyertai yamg lain yang sudah pon menunggu giliran untuk menaiki bot.
Belum sempat dia melangkah bahunya dirempuh.
"Saya minta maaf Cik"kata Amni pantas.mata Amni menangkap wajah wanita itu.dia terkejut.wanita tadi!!
"Buta ke?ishh menyusahkan betul"jerit wanita itu.Amni tiada mood untuk bergaduh.
"Laila!!"jerit satu suara.Amni tidak menoleh.wanita itu terus mengukir senyum manis
"Amsyar!!"jerit wanita itu.terus dia meninggalkan Amni.bagai sembilu menusuk hatinya.dia cuba untuk tidak menitiskan air mata.
"Amni cepatlah!!"jerit Amani.Amni tersentak terus dia mengatur langkah ke arah kakak dan adiknya.
Apa yang terjadi sebenarnya?Adakah Amsyar curang?Amni macam mana?.
Sengaja author bagi suspens sikit.cerita banyak happy2 tapi xde yg sedih.so author bagi yang sedih2 pulak.Nantikan sambungannya
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...