Amani berjalan perlahan memasuki MEGA HOLDINGS.dia menuju ke arah kaunter pertanyaan yang yerletak di tengah ruang lobi itu.
"Ya,Cik boleh saya bantu?"tanya seorang perempuan yang memakai tanda nama Katrina.Amani melemparkan senyum mesra.
"Saya ingin berjumpa dengan Tengku Aryan.dia ada?"balas Amani.Katrina mengangkat keningnya pelik.
"Maaf Cik,Tengku tidak mahu diganggu.setahu saya dia tidak ada appoitment hari ini."bapas Katrina.Amani tersenyum.
"Saya ada hal nak jumpa dia."
"Sekejap yaa,Cik"
Kemudian dia menekan butang telefon.seketika kemudian terdengar jeritan suara memekik.Amani terlopong.
pejabat ke Mahkamah!"Kau nak apa.tak paham ke kekasih aku tu tak nak jumpa sesiapa"jerit suara itu.Amani pantas merampas gagang telefon itu.Katrina terkejut.
"Hello,miss tak tahu sapa nama!boleh tolong panggil kekasih hati awak tu sebelum saya tempah batu nisan untuk awak."kata Amani selamba.Katrina membulatkan matanya.
"Kau siapa hah!"
"Bakal isteri dia.cepat panggil dia.aku tunggu dekat lobi.jangan sampai aku naik."ugut Amani lagi.dia terus meletakkan gagang telefon di tempat asal.dia sempat melemparkan senyuman manis kepada katrina yang terkejut itu sebelum duduk di ruang menunggu.
Sebentar kemudian,muncul figura Tengku Aryan yang tercungap-cungap ke arahnya.mata-mata pekerja yang memerhati tidak dipedulikan.
"Amani,awak buat apa dekat sini?"kata Tengku Aryan.dia mengelap peluh di dahinya.Amani tersengih.
"Saja!nak tengok jugak awak kerja macam mana.lagipon your mom telefon saya kata nak jumpa."balas Amani selamba.
"Ouhh,awak buat saya terkejut aje tau.ingatkan nak tembak atau tangkap orang tadi"balas Tengku Aryan lega.Amani tersengih.
"Memang pon"balas Amani.
"Awak nak tangkap orang?"
"Yup"
"Siapa!
"Awak!,nah ni waran tangkap"kata Amani sebelum menyerahkan sampul surat warna putih kepada Tengku Aryan.muka Tengku Aryan sudah pucat.dia teragak-agak mengambil sampul surat itu.
Dia mengeluarkan isi dalam sampul surat itu.matanya terbeliak.kad kahwin!!Amani sudah ketawa terbahak-bahak melihat reaksi Tengku Aryan yang tak serupa orang itu!
"Sampai hati.buat terkejut aje!"rajuk Tengku Aryan.
"Dah jangan nak merajuk sangat.saya tak ada masa nak pujuk.tu kad kahwin contoh Syahmi suruh bagi.dia tak boleh datang sebab kena pergi sabah.dia suruh awak pilih"kata Amani.Tengku Aryan mencebik.
"Alah,ni bakal suami awak jugak"kata Tengku Aryan.masih tidak puas hati.
"Huh..yelah kanda.merajuk lah dulu.nanti lepas kahwin dinda pujuk.takpon suruh your PA yang mengaku awak kekasih hati dia tu yang pujuk"kata Amani.
"Dia cakap kekasih hati ke.awak pon kena sakat dengan dia.sebenarnya dia bukan PA saya.dia tu MakCik Ramlah.dia tea lady dekat sini.mesti dia tengah menyapu dekat meja PA saya.Telefon dekat meja PA saya tak berhenti berbunyi dari tadi lagi."balas Tengku Aryan.sekarang muka Amani yang cemberut.
"Betul ke!tapi kalau fokus sekalipon kenapa guna perkataan kekasih."balas Amani tidak puas hati.
"Dia tu pangkat Mak-Mak tau.biasalah dia tu suka melatah.sebab tu jadi camtu.dah jom?"balas Tengku Aryan.
"Nak pergi mana?"tanya Amani.
"Kenalkan awak dengan kekasih saya"habis sahaja Tengku Aryan berkata-kata.Amani terus menyiku dada Tengku Aryan.Katrina yang memerhatikan pasangan ini tergelak lucu.Tengku Aryan mengaduh.Amani buat,tak heran.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...