BAB 51

6.8K 289 1
                                    

Amani,Amara dan Amni mengendap-ngendap suami masing-masing yang berborak tak ingat dunia itu.nak jugak mereka nak dengar topik apa mereka bualkan sampai dah lewat malam ni.tak pasal-pasal si isteri jadi spy pencen.

"Amni,kau tengok laki kau tu.gelak tak ingat dunia.pontianak ke apa!"kata Amani.Amni mencubit pinggang kuat.belum sempat Amani menjerit Amara terlebih dahulu menutup mulutnya.nasib baik tak kantoi.

***

"Kau ni dah ada plan ke?"tanya Tengku Aryan kepada Syahmi dan Amsyar.mereka hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Adoii!!korang ni.kenapa blur sangat malam ni?aku tanye korang dah plan tak lagi honeymoon korang"kata Tengku Aryan geram.

"Aku tak tahu.Amni pon tak cakap apa-apa lagi"balas Amsyar.

"Amara pon"balas Syahmi pula.

"Kau tu pulak??"tanya Syahmi dan Amsyar serentak.Tengku Aryan tersengih.

"Tak jugak"jawab Tengku Aryan.bulat mata adik iparnya itu.tadi dia yang beria-ria tanya sekarang sama aje tiga-tiga sekali.

"Dahlah tak payah pikir sangat.kalau aku pergi dulu jangan sibuk-sibuk nak join sama"kata Amsyar.dia terus bangun menuju ke biliknya.Tiga kembar itu berlari menyembunyikan diri.

Tengku Aryan dan Syahmi mencebik.ugutlah sangat!tak takut pon.

Di dalam bilik,Amni dan Amsyar duduk di atas sofa berhadapan dengan sebuah televisyen.

"Awak kita pergi jalan-jalan nak tak?"tanya Amni.Amsyar tersengih baru nak cakap!

"Nak pergi mana,sayangku Amni.untuk sayang akan Abang redah aje"gurau Amsyar.Amni tersengih.

"Nak muntah dengar!mana-mana aje.Abanglah yang pilihkan"balas Amni.

"Ehh nak muntah,abang belum buat apa-apa lagi."balas Amsyar.Amni terus membulatkan matanya sambil tangannya mencubit lengan suaminya.Amsyar menjerit sakit.

"Okay-okay..Abang sebenarnya dah plan sebelum kita kahwin lagi.kita pergi pulau ajelah"kata Amsyar.mata Amni terus bersinar.pantas dia mengangguk setuju.

Manakala di balkoni,Amara bersandar pada dada Syahmi sambil matanya tekun melihat bintang-bintang yang bersinar itu.

"Ara..kita pergi honeymoon nak tak?"tanya Syahmi memecahkan kesunyian malam.Amara mendongak.

"Nak pergi mana?mesti tempat sama dengan Amani dan Amni kan."tempelak Amara.Syahmi tersenyum.

"Tak yang ini lain.Mi ada suprise untuk Ara."balas Syahmi yakin.Amara mengangguk setuju.mereka kemudian masuk memandangkan sudah lewat malam.

Di dapur,Amani sedang memasak Maggi sambil ditemani oleh sang suami,Tengku Aryan.sempat lagi dorang ni lewat-lewat malam macam nie.

"Nah,makanlah"Amani menghulurkan semangkuk Maggi untuk Tengku Aryan dan Untuk dirinya sendiri

"Niey,nanti kemas barang okay"kata Tengku Aryan.Amani mengerutkan dahinya.

"Pergi mana biey?"balas Amani.pelik.Tengku Aryan tersenyum.

"Adalah.kemas ea.esok pagi kita dah nak bertolak.lambat tinggal"kata Tengku Aryan.Amani teruja.

Selesai makan mereka terus berkemas pagi esok.mereka harus bertolak awal supaya yang lain tidak tahu.

****

Keesokkannya,Amni bangun seawal 5 pagi.dia mengejutkan Amsyar.sesudah solat subuh.mereka berdua turun dengan bagasi masing-masing.

Keluar dari pintu utama,Amni dan Amsyar ternganga melihat Tengku Aryan dan Syahmi sedang berbual.

"Korang nak pergi mana ni"tegur Amsyar.Tengku Aryan dan Syahmi terkejut melihatnya.

"Kau pulak nak pergi mana?"tanya Tengku Aryan.Syahmi turut bertanya perkara yang sama.

Masing-masing berbisik lokasi yamg ingin mereka tuju.kemudian ketiga-tiganya menjerit.

"Oh tidak..."jerit tiga jejaka itu.Amsyar menepuk  dahinya.Amara dan Amani mengdengar jeritan itu segera berlari ke arah suami masing-masing.Amni yang sedari tadi melihat gelagat suami dan abang iparnya itu tergelak.







Sorry,sebab lambat update.masa amat mencemburui saya.untuk bab ini harap readers semua suka.sila vote dan komen.

Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now