"Aku nak kau bunuh tiga beradik tu!.aku tak nak keturunan Mustapha ada dalam dunia ini lagi."kata Tan sri Abraham penuh dengan kebencian.
Tiga lelaki yang diupahnya mengangguk faham.mereka akan membawa berita baik kepada bosnya secepat mungkin.
Selidikkan mereka tentang kembar itu sudah membuahkan hasil kerana kembar itu tidak mempunyai sebarang perlindungan.senang kerja mereka.
"Satu lagi tentang nenek tua di Istanbul itu,biar aku uruskan.buat kerja dengan cermat jangan sampai polis tahu faham"sambung Tan sri Abraham.dendamnya akan terbalas tidak lama lagi.dia ketawa jahat.pintu kereta dibuka untuknya oleh pemandu peribadinya.rancangan demi rancangan bermain di fikirannya kini.
****
"Amani Suffiya,cuti awak terpaksa ditangguhkan dulu.awak dan unit khas perlu berada di Malaysia.kita perlu escort jutawan terkenal.pastikan keselamatannya dijaga ini arahan.bertindak segera!!"Amani terlopong apabila mendapat panggilan daripada ketua unitnya sendiri.kena kerja lah.malas betul!!
"Tuan,saya berada di Malaysia sekarang.saya bersiap sedia di sini sahaja."jawab Amani.
"Okay,tunggu kami di KLIA2,selepas taklimat.awak boleh mulakan tugas.faham."Amani hanya membalas 'ya' sahaja.dia harus kembali bertugas segera.setelah telefon bimbit diletakkan di atas meja.dia mencapai beg galas.dia tidak mahu membawa bagasi kerana dia akan menunggang motorsikal sahaja.
Beberapa minit selesai mengemas,Amara menegur Amani yang kelihatan kelam kabut memeriksa barang yang diperlukan.
"Nak pergi mana ni,dah nak balik ke.bukan ke kita kena tunggu Tengku Aryan? "Tanya Amara.Amani mengeluh perlahan.
"No,aku kena pergi bertugas sekarang.urgent."
"Kat mana"
"Kuala Lumpur je,tak jauh pon.aku kena gerak sekarang"
"Cepatnya"
"Urgent Ara,aku kena sampai Kuala Lumpur sebelum matahari terbenam.kau tahu kan aku cuak bila bawak kenderaan malam-malam."
"Of course,I know,habistu misi
kita macam mana pulak?.""Sekarang you and Amni je,aku terpaksa.nak buat macam mana.buat betul-betul tau.anything just call me"Amani sudah berada di muka pintu.Amara mengangguk.baru sahaja pintu ingin dibuka muncul Amni yang sedang memegang aiskrim.
"Ehh,dah nak pindah rumah ke?"Amni blur.Amara. menggeleng kepala melihat perangai adiknya itu.Amani pula kegeraman mengetuk kepala adiknya dengan telefon pintarnya.
"Pindah Mak cik kau!aku kena pergi bertugas.perangai tu jaga sikit.jangan nak blur-blur sangat kalau aku dengar kau buat kecoh siap kau"ugut Amani.bukan serius mana pon,acah je!!
"Okay,huh!Makcik aku tu kau lah Makcik A.K.A nenek kebayan."gurau Amni.Amani pula ketawa sambil mengetuk kepala adiknya lagi.
"Apa ni,ni aset paling penting tau.ketuk aje tak habis-habis'Marah Amni.dia membetulkan rambutnya yang sudah serabai angkaran Amni.
"Biarlah.itu denda.ingat aku tak pergi jauh KL aje.siap kau kalau buat hal"ugut Amani lagi.Amara ketawa melihat keletah adik beradiknya.
"Ehh kau nak pergi KL.macam berjanji pulak dengan Abang Iyan.nak kahwin lari ke?"kata Amni dengan suara gatal tak padan dengan anak dara!
"Apa!!,dia buat apa dekat KL.ishh tolong sikit lebih baik aku kahwin dengan pak cik guard kat bawah tu daripada dia"kata Amani dengan satu nafas.
"Entah,amboi Ara dalam diam dia ada usha pakcik guard jugak."usik Amni lagi seronok dia melihat muka marah kakaknya itu.
"Dah-dah ,Amani baik kau pergi cepat nanti lambat sampai.hal budak ni biar aku uruskan.okey."sampuk Amara.kalau dia tidak bersuara alamatnya sampai esoklah Amani masih ada di sini.
Amani mengangguk.dia kemudian memeluk adiknya erat pipi Amni dicium bertubi-tubi.Amni terjerit - jerit menepis.Amara pula tergelak sakan.selepas Amani berlalu.
Amara dan Amni terbaring di atas katil bersama.
"Bosan lah pulak tak de Amani ni."keluh Amni.Amara tersenyum mengejek."Bila ada bergaduh tak habis-habis.sekarang tak ade rindu-rindu pulak.menyampah"kutuk Amara.Amni geram terus sahaja dia mengambil bantal menghempuk Amara.terjerit Amara dibuatnya.bilik itu meriah dengan suara kembar itu.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...