Amara berjalan laju menghampiri Syahmi yang sedang memunggah barang ke daam trak.tanpa disedari lelaki itu dia mengambil satu beg lalu dilemparkan ke arah Syahmi.terjerit Syahmi terkejut.nasib baik tak melatah mamat tu.Amara ketawa.
"Sampai hati awak.tegur elok-elok tak boleh ke cik kak."kata Syahmi tak puas hati.Aara tersenyum manis.dia duduk di atas trak diikuti Syahmi.
"Awak dah bagi kad yang kita pilih tu dekat Aryan?"tanya Amara.
"Saya bagi dekat Amani.kebetulan dia nak jumpa Aryan."balas Syahmi.sejurus dia menghabiskan kata-kata gegaran kuat di lereng bukit mengejutkan mereka.mereka terus bertindak berlari ke arah kem untuk mengambil peralatan khas.
Amani berlari keluar ke arah Syahmi yang sudah menanti di dalam trak diikuti beberapa askar lain.
"Unit-1!segera periksa keadaan kejadian sekarang"bunyi suara arahan ketua mereka di corong telinga.Amara memandang Syahmi yang turut memandangnya lalu mengangguk.
Tiba di lokasi kelihatan beberapa tubuh manusia bergelimpangan di atas rumput.mereka berjalan perlahan.Amara menghala ke arah satu tubuh untuk memeriksa keadaan mayat tersebut.baru sahaja dia ingin menyentuh leher perempuan yang terbaring itu tangannya direntap.Amara terkejut
"Its a trap!!"jerit salah seorang anggota unit mereka.Amara berpaling.mereka sudah dikepung.perempuan di hadapannya sudah berdiri mengacukan pistol tepat ke kepala Amara.
"Loser,take the army to our camp,you gonna be a hostage"kata perempuan itu.Amara tersenyum
"You wrong."kata Amara terus pantas bertindak menendang kaki perempuan itu.Amara terus bertindak menyepak tangan perempuan itu yang masih mengengam pistol.pistol itu melambung ke udara.Amara terus melompat dan menyelit tangan kanannya di pinggang dan tangan kirinya mencapai pistol itu.
Dia menghalakan dua pistol di tangannya ke arah perempuan itu dan kearah kepungan itu.dia tersenyum sinis.
"Serang!!"jerit Syahmi dia menghentak kepala salah satu geng yang mengepung mereka.Amara terus sahaja menembak kaki perempuan itu lalu digari.suasana semakin huru-hara.Amara memandang Syahmi yang bertungkus lumus mempertahankan diri.
"Amara!!"
****
Amani dan Amni serta keluarga yang lain menjamu selera sambil berbual mesra.tiba-tiba Amni tersedak.
"Kau dah kenapa ni Chik.makan betul-betullah sikit"kutuk Amar.Amni menjeling adiknya tajam.ingat dia sengaja nak tersedak!
"Ada orang sebut lah tu"usik Dato Lydia.merah muka Amni dibuatnya.Amani ketawa.
"Ouh,baru teringat.ni Amsyar beritahu Aryan dia nak kamu pilih kad kahwin.kalau tak puas hati jumpa dia"kata Amani.
"Apahal pulak nak kena pilih kad kahwin bagai.kita jemput orang lalu depan rumah kita je.jimat kos"kata Amni selamba.Amani mengetap bibir geram!dia menyekeh kepala adiknya yng blur tak sudah!
"Poyo lah kau!!"jerit Amar kepada Amni.
****
"19,20..tuan kita berjaya menumpaskan 20 orang geng yang menyeludup dadah dari negara jiran.dan kumpulan ini juga telah meledakkan 5 butir bom buatan sendiri di beberapa kawasan tumpuan yang menyebabkan 112 orang penduduk tempatan parah."lapor Syahmi pada ketuanya.dia melihat penjenayah dihadapannya itu.
"Tuan,kami sudah mengenalpasti ketua kumpulan ini"kata Amara.Syahmi berpaling.dia melihat lutut Amara yang berbalut itu.mujur Amara cuma tercedera di lutut.nasib baik Amara dapat mengelak pedang itu dari terhunus ke tubuhnya.dalam diam dia memuji ketangkasan Amara dalam menjalankan tugas.
Syahmi berjalan membawa dua botol air mineral ke arah Amara.
"Nah,lutut awak sakit lagi tak?"tanya Syahmi risau."Sikit aje ni,nanti kita balik saya pergi ke klinik."balas Amara.Syahmi mengeluh
"Saya risau tengok awak tadi tau.lain kali jangan leka sangat.kita ni darah manis tau."kata Syahmi.Amara tertunduk malu.sorakan daripada anggota lain membuatkan Amara bertambah malu
Mereka berangkat pulang ke kem kerana hari sudah senja.Amara dan Syahmi saling berpandangan antara satu sama lain.mereka tersenyum.
Sorry,lambat update.enjoy this bab.jika ada salah silap sila tegur abaikan typo.jangan lupa vote dan komen.
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...