Di Istanbul,Amni dan Amsyar bersandar lemah di ruang menunggu.keadaan Dato Lydia kritikal.manakala Hakimi sudah mati ditembak oleh polis tadi.sungguh Amni tidak sangka Hakimi lelaki yang pendiam dan baik rupa-rupanya duri dalam daging.
Mereka sudahpon mengkhabarkan berita ini kepada Amara.
"Ehem,terima kasih tau kau dah tolong aku"kata Amni memecahkan kesunyian antara mereka berdua.
"Hmm,dah kau dalam kesusahan mestilah aku tolong"kata Amsyar.
"Bukan ke kita ni masih dalam tempoh bergaduh?"tanya Amni.Mata. Amsyar tajam menikam matanya.
"Tak pe!balik Malaysia nanti kita sambung gaduh balik"kata Amsyar selamba.Amni membulatkan matanya.
"Okay,setuju.balik Malaysia nanti awak jadi Kapten sewel balik"kata Amni bergurau.cuba menghilangkan tekanan tentang kejadian tadi.
"Okay,kau pon akan jadi perempuan meroyan a.k.a perempuan sewel"balas Amsyar selamba.kemudian dia mengosok lengannya yang dicubit oleh Amni.
"Apahal saya banyak sangat gelaran ni?"kata Amni tak puas hati.
"Kau special sikit .sebabtu banyak gelaran"kata Amsyar selamba.Amni terus sahaja memukul bahu Amsyar berkali-kali.sempat lagi dorang ni gaduh
***
Macam mana nak keluar ni?kata Amara buntu.Amani pula masih belum sedarkan diri.
Mata Syahmi tidak lepas melihat kain yng bertimbun di sudut bilik tersebut.
"Hah,kita ikat kain tu.pastu kita ikat dekat tingkap itu"arah Syahmi.Amani mula membuka matanya perlahan.Amara segera menerpa ke arah kakaknya.
"Amani kau okey?"tanya Amara.Amani mengangguk lemah.
Sekarang pastinya semua konco-konco Tan Sri Abraham sudah tidur kerana sudah hampir pukul 2.mereka mula mengikat kain yang ditunjukkan oleh Syahmi tadi.setelah memastikan keadaan di luar selamat.mereka turun seorang demi seorang.pergerakan mereka cekap dan pantas.Amani berpaut di belakang Tengku Aryan kerana tangan dan kakinya yang luka itu menyukarkannya.
Mereka melonjak dalam senyap kerana telah berjaya keluar dari banglo usang ini.
"Woii,kau nak pergi mana!"jerkah Tan Sri Abraham.tak tido lagi orang tua ni!!
"Saja jalan-jalan makan angin"kata Tajul selamba.seketika kemudian dia menutup mulutnya.
"Kau jangan buat lawak.anak aku mati sebab kau.kau mesti mampus jugak.aku benci kau"tempik Tan Sri Abraham emosinya tidak stabil.pistol dikeluarkan dan dihala ke arah Amara dan Amani.
Amara dan Amank menutup matanya.pasrah.mereka tidak dapat lari kerana sudah dikepung oleh konco-konco Tan Sri Abraham.
Bang!!!bunyi tembakan.riuh suasana ketika itu.Amara dan Amani yang memejam mata itu pelik.tak rasa apa-apa pon!!.
Mereka membuka mata.terkejut mereka apabila melihat tubuh Tan Sri Abraham yang berlumuran darah.bunyi tembakan di sana sini.polis!!
"Ikut kami "arah seorang anggota polis.mereka meredah hutan.setelah melihat kereta Syahmi yang kejauhan.barulah mereka menghela nafas lega.
Setelah sampai di kereta.beberapa trak polis di situ.beberapa pengawai polis bergegas ke arah mereka.mereka diberi air dan sedikit makanan.
Amani dirawat oleh para petugas."Siapa yang call polis?"tanya Tajul tiba-tiba.Amara,Syahmi,dan Tengku Aryan memandang Tajul.
"Aku!!"tiba-tiba satu suara muncul di belakang mereka.seorang lelaki yang memakai kaca mata hitam.
"Kau sapa?"tanya Syahmi pula.pelik mereka melihat lelaki di hadapan mereka ini.
"Aku..."
Nantikan sambungannya!!
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...