Genap 22 tahun,
Dato lydia semakin rungsing memikirkan cara untuk memberitahu cucunya.umurnya sudah terlalu tua,dia tidak boleh bertangguh lagi.tapi bagaimana?Amani sudahpun menggapai cita-citanya iaitu bergelar seorang polis.kesungguhannya menyebabkan dia dinaikkan pangkat inspektor unit khas.
Selembut-lembut Amara.dia juga mempunyai impian untuk menjadi Askar akhirnya tercapai.
Manakala Amni menjadi penggangur terhormat dia rumah agam grannynya.pening kepala grannynya memikirkan keletah cucunya itu.
Dato Lydia memanggil cucunya duduk di ruang tamu.dia mahu menceritakan hal yang sebenarnya.dia sudah terlalu tua untuk menyimpan rahsia ini.
"Ehem,granny ade something nak bagitahu tentang ibu bapa kamu"Dato Lydi memulakan ucapannya.
"Tentang apa,kenapa dengan ibu bapa kami?".tanya Amani.
"Sebenarnya granny merasakan ibu bapa kamu masih hidup.granny rasa sudah masanya granny menceritakan hal yang sebenarnya.ketika kamu masih bayi lagi.kamu sudah tinggal di sini.ibu bapa kamu terpaksa meninggalkan kamu bertiga disini.kebahagian keluarga ini diragut oleh dia,insan yang sangat kejam.jangan salahkan kedua ibu bapa kamu kerana mereka yang bersalah.nyawa kamu dalam bahaya ketika itu.mereka buntu."Dato Lydia menyapu air matanya.Amani,Amara dan Amni tercengang.
"Siapa dia?.kemana ibu bapa kami pergi?."tanya Amara.
"Itu hanya ibu bapa kamu sahaja tahu.granny tidak sanggup.sebelum mereka pergi .mereka pernah memberitahu mereka ingin ke Malaysia,tanah air kita untuk mencari tempat perlindungan "balas Dato Lydia.
"Apa yang perlu kami lakukan?."tanya Amni pula.
"Cari mereka,bawa mereka pulang sebelum granny menghembuskan nafas terakhir.Granny ingin kamu bertiga berkerjasama menyelesaikan misi ini.Granny ingin melihat keluarga ini bersatu."kata Dato lydia.
"Sepakatlah,granny hanya sokong kamu dari belakang.granny ingin berehat."sambung Dato Lydia.kemudian dia berjalan perlahan menuju ke kamarnya.
"Apa ni,Apa kita nak buat sekarang?".tanya Amni.
"Apa!senang cerita kita pergi Malaysia."kata Amani.dia mengangkat keningnya.Amara dan Amni membuat muka blurr.
"Ke Malaysia,without planning anything.Are you nuts?"balas Amara geram.
"Hello my lovely sister,kite pergi Malaysia bukannya melancong tau lagipun kita tak tahu selok belok dekat sana.".sampuk Amni pula.
Amani merengus."we gonna be Charlie's angel tau,so,sampai Malaysia baru plan."balas Amani sambil lewa.
Amara dan Amni mengambil bantal bersebelahan mereka lalu menghempuk kepala sewel kakaknya itu.Malaysia bukan kecik guys.!
"Apa!!!!"jerit Amani geram.Amara dan Amni tergelak lalu berlari masuk bilik masing-masing sebelum kene tembak dengan polis pencen itu.
Sila vote dan komen,,
Lovbiu,
Hafizah syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...