BAB 20

8.2K 388 5
                                    


Mereka bertiga sudah bersiap untuk ke Mega Holdings,syarikat Tengku Aryan.Amani membuat muka terpaksa.

"Ehh,kenapa ada tiga pulak.ke mata saya ada masalah"Tengku Aryan sudah pucat.

"Memang ada masalah pon"Amani menjawab selamba.Amara membulatkan matanya.dah ada orang nak tolong,buat sombong pulak.

"Tak,kami kembar tiga.saya Amara."Amara memperkenalkan dirinya kepada Tengku Aryan.Tengku Aryan lega.ingat nampak hantu lagi!

"Wau,that's great.so mari kita mulakan.Amni kata Daddy korang ada pangkat Dato dan namanya Mustapha.saya rasa saya kenal.namanya pon macam familiar."kata Tengku Aryan.matanya tidak lepas memandang Amani yang tertunduk itu.

"Ya betul.maybe your mom or your daddy friend ke?"tanya Amni.Amara mengangguk setuju.

"Maybe.tapi saya tak boleh beri harapan dekat korang.apa-apa maklumat saya akan maklumkan dekat Amani."Tengku Aryan memandang Amani lagi.Amara dan Amni sudah bertepuk tampar apabila mendengar ayat mengayat Tengku Aryan.Amani pula buat bodoh sahaja.

Setelah berbual panjang.Amara dan Amni berpura-pura ingin ke tandas.belum sempat Amani menegah mereka sudah lari pecut meninggalkan Amani dan Tengku Aryan.

"Sebernarnya,saya tak galakkan awak cari your parents.jangan salah faham.situasi sekarang macam yang Amara bagitahu.ada ni unsur ugutan,dendam.pendendam tu mungkin bukan cari ibu bapa awak sahaja tapi awak bertiga."kata Tengku Aryan.Amani mula memikirkan kata-kata Tengku Aryan.Ada betulnya

"Awak cakap ayah awak usahawan.mungkin sebab berebut harta atau apa-apa sahaja.awak tak ada perlindungan sekarang.macam mana awak nak hadapinya.saya risau"sambung Tengku Aryan.

"Saya bukan nak menghalang.saya bagitahu sebab awak kakak.awak yang aturkan yang mana betul yang mana salah."Tengku Aryan bangun lalu duduk di sebelah Amani.

Amani mengeluh."saya juga takut tapi saya kena usaha untuk cari ibu bapa saya.saya kesiankan granny dan adik-adik saya.mereka ingin sangat melihat ibu bapa saya."Amani menjelaskan apa yang terbuku    di hatinya.dia sebak.

"Wahh buat drama akasia pulak dekat sini.kena tangkap baru tahu,"sergah Amni.terkejut Amanj dan Tengku Aryan.

"Mana ada.kita cuma chitchat tentang masa depan aja"Amani membela diri.

"Masa depan antara Amani Sufiyya dan Tengku Aryan.wauu,romantiknya."sampuk Amni lagi.Amani sudah menjengilkan matanya.

"Betul lah tu"Tengku Aryan menyokong  kata-kata Amni.beberapa minit kemudian dia mengaduh apabila mencubit lengannya yang berlapik baju kemeja.Amara ketawa melihat tingkah laku kakaknya itu.mahu tapi malu!.

Tengku Aryan menghabiskan masanya bersama tiga kembar itu .hatinya berbunga riang seakan ada rama-rama di dalamnya apabila melihat Amani ketawa riang,bergurau senda bersama adik-adiknya.

Amani pula mula jatuh hati kepada Tengku Aryan kerana kesungguhannya dalam membantunya .hatinya terharu.

Alamak Amani dah jatuh cinta! macam mana hubungan mereka?nantikan sambungannya

Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now