BAB 15

8K 385 3
                                    

Sampai di Kuala terengganu.mereka menuju ke Hotel Grand Continental.mereka berehat dan menikmati keindahan Terengganu sepanjang hari.

**

Second mission start,

Pagi itu,mereka bersiap secepat mungkin untuk menulakan pencarian ibu bapa mereka yang tertangguh.

Mereka memulakan misi.mereka berpecah untuk memudahkan misi pencarian mereka.

Amani menghala di sekitar kawasan bandar manakala Amni pula menghala di kawasan hulu Terengganu.berbekalkan gambar mereka berharap agar dapat berjumpa keluarga mereka semula.

"Amni,macammana jumpa?."Amani berhubung dengan adiknya menerusi panggilan telefon.

"Tak,hampir kesemuanya tempat Amni cari tak jumpa.sedih betul",rengus Amni keletihan.

"Susahlah,muka pon dah rasa nak terbakar sekarang ni. Jom balik hotel dulu".Amani membuat keputusan.mereka bersetuju untuk pulang semula ke Hotel.

Amni berhenti di lampu isyarat.dia berhenti di sebelah sebuah BMW 5series.

Amni menatap gambar kedua-dua orang tuanya sejenak.tanpa sedar.seseorang di dalam kereta itu juga melihat gambar yang dipegang Amni dengan jelas.

Lampu isyarat sudah hijau,Amni mula mengerakkan motornya manakala BMW 5series masih terkaku di situ.

"Abang kenapa budak tadi pegang gambar kita?."tanya Datin Rozlin.Rupa-rupanya kereta BMW itu milik Dato Mustapha.sungguh tidak sangka.

"Kita ikut bang"sambung Datin Rozlin lagi.Dato Mustpha terkaku di tempat duduknya.Datin Rozlin mula mengoyangkan tangan suaminya apabila melihat suaminya seperti mengelamun.

"Mustahil,dia bawak motosikal berkuasa tinggi sayang.mustahil kita dapat kejar."Dato Mustapha mula tersedar.dia mengingati semula susuk tubuh penunggang motosikal tadi.kelihatan seperti perempuan.mungkin....

"Abang kita cuba.lagipun trafic light banyak.dia tak boleh laju jugak"Datin Rozlin mengesa suaminya lagi.dia tidak sabar.

"Sabar Lin,kita pulang dahulu."Dato Mustapha membuat keputusan

"Habis tu takkan nak biarkan sahaja.dia pegang gambar kita bang"Datin Rozlin membulatkan matanya kepada suaminya.tidak setuju dengan keputusan suaminya itu.

"Kita tak tahu siapa dia sayang,tolong faham.kita masih dalam tempoh berjaga-jaga.mungkin Abraham yang upah dia untuk cari kita.kita tak boleh ambik risiko.kita balik dulu ehh".Dato Musfapha memujuk isterinya.Datin Rozlin hanya mengangguk mengiakan kata-kats suaminya itu.betul juga!.Kereta tersebut mula bergerak menghala ke arah Gong Badak.

***

Amani dan Amni terbaring lesu di atas katil.mereka pon buntu.lelah terasa cuba ditepis.merka tidak mahu beralah.

Ting,tong.bunyi loceng mengejutkan mereka.Amani dan Amni terbangun.

"Ni bukak,"

"Taknak,you open the door"

"Bukak je laa"

"I'm tired"

"I'm tired too"

Huh,mereka ni perangai tak ubah-ubah.bukak je la pintu dua-dua sekali.

Ting tong.kemudian suara pekerja hotel bergema untuk menghantar makanan.Amani dan Amni berdiri serentak.makanan!jerit mereka serentak.terus berebut berlari ke arah pintu.tak senonoh betul.

Mereka menikmati makanan tersebut.keletihan mereka sebentar tadi hilang apabila berjumpa dengan makanan.misi mereka belum habis lagi.sambung esok!

Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now