Syahmi sibuk mencari jejak Amani dibantu oleh beberapa rakan Askar yang lain.Amara juga turut membantu.perkara ini menjadi mudah kerana telefon pintar Amani tidak dimatikan.
"Dah jumpa!!"jerit Amara.kelam kabut yang lain menghampiri Amara.
"Tengok butang warna merah itu,itu Amani.lokasi terakhir kelihatan di dalam sebuah banglo lama di sebuah kampung.."terjeda Amara apabila butang merah itu kelihat berkelip-kelip.
"Oh no,tak line dekat kampung tu."kata Syahmi cemas.yang lain membulatkan mata.
"Kampung mana ni..?"tanya Amani blur.Amsyar di sebelahnya mengangguk
"Aku pon tak tahu.susah nak cari nama kampung ni.tengok butang merah tu dah hilang."kats Amara cemas.
"Kita sudah kehilangan jejak Amani..Tajul tolong periksa lokasi terakhir."arah Syahmi kepada anak buahnya.
"Maaf tuan,penculik itu sudah mengondam maklumat dalam komputer ini"serba salah tajul memberitahu.Syahmi memegang kepalanya.
"Nampaknya penculik itu bukan orang sebarangan"kata Tengku Aryan perlahan.
"Habis tu sekarang nak buat macam mana?"tanya Amsyar.
"Tak tahulah aku pon dah buntu ni"balas Tengku Aryan.mereka mengeluh lagi.
***
Prangg!!bunyi kaca yang jatuh bertaburan mengejutkan Dato Mustapha yang sedang berehat di ruang tamu.segera dia berlari ke arah isterinya yang masih terkejut itu.
"Kenapa ni Lin,macam mana boleh jatuh kaca ni?"tanya Dato Mustapha.Datin Rozlin mengurut dadanya perlahan.
"Saya tak sedap hati lah bang."kata Datin Rozlin.
"Jangan fikirkan sangat awak tak sihat tu.dah biar abang bersihkan.Lin pergi rehat dulu"kata Dato Mustapha.Datin Rozlin mengangguk.dia berjalan ke ruang tamu sementara Dato Mustapha membersihkan serpihan kaca di dapur.
Datin Rozlin merasakan sesuatu yang buruk berlaku.hatinya resah.
***
Amani cuba memberanikan diri untuk melihat mayat yang terbaring kaku di atas katil.Tan Sri Abraham itu sudah gila agaknya sanggup menggali kubur isterinya semula.dia berasa seram sejuk.tangan dan kakinya yang digari luka akibat cuba untuk melepaskan diri.sakit tidak penting bagi Amni sekarang.
"Hello aku nak kau hapuskan nenek tua tu.senang cerita.lepas tu,aku akan suruh budak-budak aku settle kan tiga beradik ni pulak.aku tak sebarang masalah timbul.dah buat kerja kau."berkerut dahi Amani mendengar kata-kata seseorang di sebalik pintu.dia cuba untuk bangun tapi kakinya juga digari.kalau aku jadi pocong lompat-lompat,mayat kat atas katil ni jadi apa?
pontianak.meremang bulu roma Amani memikirkan benda tu.Ting!!mentol sudah menyala.Amani baru teringat dia ada memakai penyepit rambut.itu sahaja barang yang ada untuk membuka gari di tangan dan kakinya.rambutnya yang kusut itu diraba.jumpa!dia mula memasukkan penyepit itu ke dalam lubang kunci dengan menggunakan mulut.
Beberapa minit mencuba masih tidak berjaya.Amani sudah penat sudahlah dia tidak diberi makan selama dua hari.kejam betul!!
Amani akhirnya putus asa.dia memandang mayat itu tadi sekali lagi."nampaknya aku akan jadi macam kau jugak"keluh Amani.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...