BAB 5

10.5K 560 6
                                    

"Malaysia,kami datang"jerit kembar tiga itu.perangai macam budak budak.

Mereka akhirnya sampai di KLIA.penat,lelah mereka hilang apabila melihat suasana Malaysia yang aman dan damai itu.hiruk-pikuk suasana di KLIA tidak menganggu kegembiraan Malaysia.tanah tumpah airku.

"So,sekarang dengan berbekalkan sekeping gambar.ke mana kita mahu pergi.Malaysia ade 14 negeri tau...?"tanya Amni kepada Amani.

"Kemana apa?"balas Amani.buat-buat tanya pulak minah ni..

"Biar betul.takkan nk pergi 14 negeri ni semua sekali.logiklaa sikit"Amara merengus.siapa yang cakap sampai Malaysia baru nak plan.memandai aje.

Amani,Amara dan Amni saling bertentangan mata.buntu,sakit hati semua bercampur.lama mereka berkeadaan begitu sehingga menarik perhatian pengunjung lain.

"Guys,don't worry.I dah siapkan kereta untuk kamu bertiga.kita akan ke Terengganu.Dato Lydia ade bagitahu yang negeri itu tempat favourite ibu bapa kamu.mereka pernah pergi honeymoon dekat sana tau.jadi tanpa melengahkan masa.kita berangkat sekarang."sampuk orang kanan Dato Lydia,Hakimi.

"I tak nak naik kereta sekali.asing-asing."balas Amani pantas.kedua adiknya tercengang.dah kenapa pulakk..

"Kenapa Cik muda Amani.?pergi sekaligus kan lebih baik."Hakimi mengeluh.

"I nak rasa kenikmatan dalam perjalanan nanti.you bukan tak tahu hobi I adalah travel.lagipun I nak drive sendiri."Amani bersuara yakin.Hakimi tergelak,ingatkan nak lancarkan perang dingin tiga beradik tadi.Amara dan Amni hanya mencebik.menga-ngada.

"Tapi,Cik muda tahu ke jalan nak pergi terengganu?"tanya Hakimi.

"Zaman semakin moden.jangan lupa tu.waze kan ade"Amani mengangkat kening adiknya.
Mereka mencebik lagi.

"Tapi,saya risau kalau Dato tahu.macam nilah korang semua naik satu kereta.saya escort korang sampai Terengganu"Hakimi memberi cadangan.

"Okay,tak ape Hakimi.kitaorang naik sekali.jangan layan sangat kepala sewel Amani ni.you tunggu dekat kereta dulu.I nak ke tandas sekejap."Amni balas selamba.Amani membulatkan matanya manakala Amara tergelak kecil.

Hakimi hanya mengiakan sahaja.Amni berjalan menuju ke tandas.selesai sudah kerjanya yang itu.dia mula melangkah ke pintu utama.langkahnya dilajukan bimbang kakak-kakaknya menunggu lama.tiba- tiba dia tidak sengaja merempuh bahu lelaki yang memakai uniform pilot.

"Sorry,saya tak sengaja,Encik okey ke?".tanya Amni.walaupun dibesarkan di luar negara budi bahasa tanah airnya diasah dengan secukupnya oleh Dato Lydia.

"Kau,tengok aku okey ke.kau ni monster ke apa.nasib baik tak tergolek aku ni."marah lelaki itu.

"Laa tu pun nak marah period ke ape!!,kan aku dah mintak maaf tadi kan.apa masalahnya.kau tu yang sewel dah nampak monster ni lalu,tak boleh elak ke?"marah Amni pula.sinis

"Tak sebab kau tu besar sangat .Kau ni merosakkan mood orang tahu tak.macam mana perempuan meroyan boleh masuk airport ni"balas lelaki itu.Amnia memandang tag nama pada baju lelaki itu.Amsyar

"Untuk pengetahuan Kapten Amsyar.perempuan meroyan ni dah mintak maaf nak panjangkan cerita buat apa.kecohla!!ingat macho".kutuk Amni.

"Meroyan".kata Amsyar sambil menyarungkan kaca mata Rayban dengan penuh bergaya.kalau perempuan tengok mesti,tapi tidak bagi Amni yang sudah berasap melihat lelaki kurang ajar itu.idiot!kalau aku jumpa kau,aku kenakan cukup-cukup.

Amani dan Amara terkejut melihat Amni menutup pintu kereta dengan kuat.

"Jalan!!"arah Amni.lagaknya seperti mem besar.Amani dan Amara hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.mereka memulakan perjalanan dengan tenang dan damai.

Sila komen dan vote

Lovbiu
Hafizah syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now