BAB 8

9.5K 441 0
                                    

Mission started!!

Selesai sahaja sarapan,mereka tidak sabar ingin meneroka negeri penyu ini.di lobi Hakimi sudah bersiap sedia menunggu kehadiran mereka bersama pemandu yang diupah oleh Granny mereka.

"So,lets start.kita start dekat tengah bandar mana tahu mereka bersiar-siar ke".cadang Amni.masing -masing tidak sabar.

Mereka mula memandu ke tempat dimana terletaknya taman tamadun islam.selepas itu,mereka bergerak ke pulau warisan dan beberapa tempat lagi.mereka sudah letih kerana cuaca yang panas terik.nampaknya usaha mereka gagal.tapi tidak mengapa semangat mereka kental tau.

Setelah beberapa jam mereka meronda.akhirnya mereka berehat seketika di pantai batu burok.

Macam mana ni,dah hampir 5 jam kita ronda satu kuala Terengganu ni.tak jumpa pon."keluh Amara.

"Tulaa.macam mana nak cari mereka dengan hanya berbekalkan gambar mereka ketika muda sahaja."keluh Amni.Amani hanya mengeluh.

"Mesti ada cara lain lagi.jangan cepat putus asa okay."Amani dengan gaya inspektornya itu seperti memberi kata-kata semangat kepada pelatih.blur muka Amara dan Amni.

********

Pada waktu yang sama sedang mereka bertiga bergurau,bergusti..sepasang suami isteri lalu berdekatan dengan mereka.itulah Dato Mustapha dan Datin Rozlin.mereka berdua ingin bersiar di persisiran pantai pantai berdua-duaan.

"Bestkan kalau kita datang sini bersama dengan anak kita.saya dapat bayangkan bagaimana mereka berlari bergurau senda bersama."kata Datin Rozlin memecahkan suasana tenang di situ.

"Ya,betul tu.tapi kita harus ambil langkah berjaga-jaga juga.dia masih lagi berkeliaran di luar sana mencari kita.dia tidak akan berpuas hati dengan kita.sekarang dia sudah pon tahu tentang anak kita.harap mereka dapat mempertahankan diri masing-masing"kata Dato Mustapha perlahan.apa perlu mereka lakukan.

Imasan bermula

"Kau tak akan pernah tenang.mustapha.aku akan pastikan semua keturunan kau hancur di tangan aku.Aku akan pastikan itu."kata
Tansri Abraham.dia begitu berdendam dia menyangka bahawa mustaphalah yang telah bersubahat membunuh isterinya.Kartina.

"Aku tak bersalah,aku tak pernah terlibat dalam hal ini.isteri kau mati bukan disebabkan aku.dia mari disebabkan kanser.Rozlin sudah mengesahkannya.apa lagi yang kau tidak puas hati?"mustapha mempertahankan dirinya.TanSri Abraham adalah sahabat baikya.mereka seting berkongsi masalah dan beramah mesra bersama.tetapi itu hanya sementara,apabila katrina mati.Tan Sri Abraham menjadi murung dan manyalahkan mustapha.

Mustapha buntu.mahukan harta diberikan harta.tetapi itu tidak cukup baginya.dia perlu melihat mayat Mustapha barulah dia akan tenang.

Imbasan tamat

"Kita berserah sahaja pada takdir abang.dia mungkin tidak memahami agama kita.dulu abang pernah bercerita kepada dia tentang islam.abang sendiri melihat sinar di matanya.jangan bimbang jika ditakdirkan Allah.dia akan menerima islam dengan hati yang tulus dan menghapuskan dendamnya kepada kita."kata Datin Rozlin menghilangkan resah di dada suaminya itu.Dato Mustapha hanya mengangguk bersetuju.berdoa itu merupakan senjata orang mukmin.

Manakala,si tiga beradik itu sudap penat berlari berkejaran seperti kanak-kanak ribena.mereka memutuskan untuk berehat seketika












Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now