BAB 14

8.4K 406 0
                                    

Amani dan Amni berjalan melewati balai perlepasan.pakaiannya sangat ringkas dan bergaya.

Di dalam kapal terbang pula mereka duduk di seat yang sama

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Di dalam kapal terbang pula mereka duduk di seat yang sama.mereka mengambil keputusan untuk tidur sahaja sepanjang perjalanan ini.

**

Amara bergegas berlari ke arah khemah yang dijadikan bilik perbincangan antara ketua unit Khas tentera.

Tiba-tiba dia tidak sengaja melanggar bahu salah seorang tentera dari Malaysia.badan tentera yang tegap itu menyebabkan Amara hampir terjatuh tetapi sempat disambut oleh tentera itu.

"Are you okey?"tanya tentera yang bernama Syahmi.

"I'm so sorry,saya tak nampak awak...saya nak cepat..sorry."Amara sudah gelabah.

"Heyy.Its okay.awak boleh cakap melayu.wauu.saya pon mintak maaf.salah saya jugak."Syahmi tersenyum kepada Amara.hatinya tercuit melihat tingkah laku Amara.

"Ya,saya memang asal Malaysia,tapi tinggal dekat Istanbul sejak lahir lagi."malu-malu Amara menjelaskan kepada Syahmi.dia terpana melihat senyuman Syahmi yang mampu mencairkan mana-mana wanita yang melihatnya.

"Hmm,saya kena pergi dulu.sorry again".Amara tersenyum lagi.dia berlalu ke arah khemah yang ingin ditujunya.Syahmi pula memandang langkah Amara yang lemah-lembut itu.hatinya berbunga riang...

Di KLIA2,

"Adoi!"jerit Amni apabila Amani menyekeh kepalanya tanpa sebab.

"Mengelamun lagi macam orang mati laki dah kenapa.cepatlah."Amani membebel melihat tingkah Amni yang itu.

"Takde laa.orang saje je"Amni membalas manja.dia memait bahu kakaknya berjalan menuji ke arah pemandu yang sudah diarahkan  oleh Dato Lydia untuk membawa mereka ke kemana-mana sahaja.

"Mesti kita boring duduk dalam kereta nanti.Ara tak ada.adeii."keluh Amani.Amni hanya mengangguk.

Mereka ingin berjalan memasuki kereta Estima tetapi dihalang oleh pemandu,Pak cik David.

"Cik muda berdua tidak boleh naik kereta ini.Dato lydia sudah arahkan saya untuk menyediakan kenderaan lain sebagai denda."Pak Cik David menerangkan perkara sebenar.Amani dan Amni terloping.pulak!!

"Habis,mana kenderaannya pakcik?."

"Ikut saya,"

Mereka keluar dari kereta itu lalu mengikut langkah pemandi itu.dalam fikiran mereka sudah berdebar.jangan bagi wheelchair sudah!!

Wauuu!!.jerit Amani dan Amni teruja apabila melihat.kelihatan dua buah superbike 250r.rambang mata mereka.

"Hmm.pak cik tinggalkan kamu berdua di sini.urusan pak cik sudah selesai.pak cik ucapkan selamat menempuh perjalanan kamu."Pak Cik David tersenyum.

"Terima kasih pak cik,aduhh.ni ke denda dia.buat suspen je Granny ni."Amni dan Amani melambaikan tanganya kepada Pak Cik David.

"Haha,macam mana ni?."Amni nembuat muka blur.Amani yang melihat terus menyekeh kepala adiknya itu.

"Macam mana apa,bawak je la.lagipon best apa.ishh tak sabar"Amani terus menyarungkan topi keledar dan jaket.begitu juga Amani.

"Ehh,pakai hansfree.senang sikit.waze tu bukak jangan sesat sudah."Amni menghulurkan alat itu kepada Amani.bijak jugak Amni ni!

Sepanjang perjalanan yang mereka lalui penuh kegembiraan.






Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now