BAB 44

6.5K 289 3
                                    

Amsyar membuka matanya perlahan.badannya digoyang oleh seseorang manakala namanya dipanggil berkali-kali.

"Sedar pon"kata Tengku Aryan.melepaskan lelah.Syahmi mengeluh.

Amsyar terus bangun secara mendadak menyebabkan kepalanya terhantuk pada pintu kereta.Amani dan Amara tergelak.

"Amni mana?"jerit Amsyar.nada suaranya kuat sehingga menarik perhatian orang lain.Amara dan Amni berkerut manakala Tengku Aryan dan Syahmi pelik.

"Ehh,bukan dia ada hal ke?ni surat dia"kata Syahmi.Amsyar segera merampas surat itu.

"Tak,aku rasa ada sesuatu yang jadi dekat dia.tadi tiba-tiba ada orang hentak bahu aku"kata Amsyar.Amani dan Amara sudah berubah riak.

"Kau biar betul.surat ni siapa yang tulis?"kata Tengku Aryan.Amani merampas surat ditangan Amsyar.

"Ni bukan tulisan Amni!"kata Amani cemas.Amsyar meraup mukanya buntu.

"Ya Allah,apa aku nak buat ni"kata Amsyar lemah.seluruh keluarga sudah dihubungi malah beberapa pihak berkuasa sudah digerakkan untuk mencari Amni.pelbagai media yang datang untuk menanyakan soal Amni.

Tapi mereka belun menemukan sebarang berita.

***

Amni meronta-ronta dilepaskan.tangannya sudah berdarah.tubuhnya sungguh tidak ada tenaga.

"Hei,beuty!I thought your parents will find you but they don't.so touching"ejek lelaki itu.kemudian seorang gadis sebaya Amni masuk sambil memegang pistol ditangannya.

"Steven,cut it out!!Madam will come in 10 minute"jerit gadis itu.Amni hanya memerhati dua manusia itu bertelingkah.
tiba-tiba televisyen di depannya itu memaparkan berita tentang kehilangannya.dia tersenyum payah.

"Boss,namanya Amara Syuhada.kita sudah dapat apa yang kita mahukan.."Amni memasang telinga mendengar percakapan dari bilik sebelah.

Kenapa mereka inginkan Amara?kenapa pula dia dijadikan tahanan mereka?adakah mereka tersilap orang?segala persoalan itu bermain di fikiran Amni sekarang ini.

Bang!!bunyi pintu ditendang mengejutkan Amni.dia melihat orang lelaki berjalan ke arahnya.mereka merungkaikan rantai besi yang melilit tangannya.

Kemudian Amni dibawa menaiki sebuah kereta BMW M3 berwarna silver.Amni hanya mengikut kerana dia sudah tiada tenaga untuk bertindak.Amni memalingkan mukanya memandang wanita tua yang berpakaian sungguh elegan dan mewah.mukanya bengis langsung tiada senyuman di bibir.

Setelah mereka sampai ke destinasi yang dia sendiri tidak tahu di mana.Amni ditarik keluar oleh lelaki yang sama.mata Amni terbuntang melihat sebuah empangan yang besar dan luas.arusnya yang deras.Amni sudah kecut perut.

"Kau tahu kenapa kau diculik?"tanya perempuan tua itu.Amni menggeleng perlahan.

"Kau bunuh anak aku semasa kau dan rakan kau yang lain menjalankan misi di Ipoh.dia anak aku satu-satunya.kau bunuh dia dengan kejam."jerit perempuan tua itu.Amni menyeringai sakit di tangannya.dia tidak faham apa yang wanita tua tua ini bicarakan.

"Maaf,puan silap orang"kata Amni.tiba-tiba mereka yang berada di situ ketawa.Amni terus membuat muka blur.

"Jangan main dengan kata-katamu sayang,kelak nanti kau yang akan aku buang ke dalam empangan ni"jerit perempuan itu lagi.

Amni tidak mengeluarkan suarnya sehingga menyebabkan wanita itu hilang sabar.

"Buang dia"arah perempuan itu.

Amni tercengang.badanya meronta.tangannya yang diikat sungguh ketat.dia tidak dapat nelakukan apa-apa melainkan hanya pasrah.badannya terasa melayang.

Dushh...

Amni!!!!!




Sila vote dan komen.double update untuk hari ni yee.
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now