BAB 35

7.2K 334 3
                                    

Amani,Amara dan Amni dan ahli keluarga yang lain sedang bersantai-santai di tepi kolam sambil menikmati keindahan Negeri Penyu ini.

Amar dan Amni duduk belunjurkan kaki di tepi kolam mereka berbual-bual mesra sesekali gaduh.biasalah perangainya sama sahaja.

"Amni,Amar mari makan ni.asyik sembang aje"jerit Dato Lydia memanggil cucunya itu.serentak mereka berdua berpaling.tersengih.kemudian mereka bangun berlari ke arah makanan yang terhidang di atas meja itu.tak senonoh betul!!

Ting tong!!bunyi loceng rumah ke kedengaran.Amani berlari ke arah pintu utama.mereka yang lain juga menuju ke pintu utama.terkejut semua yang ada di situ.

Amara,Amani dan Amni berjalan ke arah pintu pagar.kelihatan beberapa orang yang sudah berumur memegang dulang.seperti hantaran kahwin pulak!.

"Assalamualaikum kami datang ada hajat"kata salah seorang daripada rombongan itu.

Amani,Amara dan Amni tercengang.Mereka tidak mengeluarkan suara.maklumlah kali pertama orang datang bawa hajat pulak tu!

"Masuklah"sampuk Dato Mustapha.dia melihat anak kembarnya itu tercegat macam askar dalam pembarisan pulak.tetamu harus dilayan!

Rombongan itu kemudian masuk ke dalam rumah banglo itu meninggalkan kembar tiga yang masih tercegat dekat depan pintu pagar.

"Kau rasa tak apa yang aku rasa?"tanya Amara.dia memandang sebuah kereta yang mewah di belakang kereta rombongan tadi.

"Aku dah lama rasa benda ni"jawab Amani.dia membuka langkahnya menuju ke arah kereta tersebut diikuti Amni dan Amara.

"Aduhh,sakitlah sayang!!"jerit satu suara.Amani menarik telinga lelaki itu kuat.

"Sayang kepala hotak,awak buat apa dekat sini.nak mampus ke"jerit Amani.Tengku Aryan tersengih macho.

"Nak kahwin sebenarnya.itu yang datang sini.kalau nak mampus bukan sini tempatnya."kata Tengku Aryan loyar buruk.kemudian dia buat hi5 dengan Amni yang berdiri di sebelahnya.Amara mengeleng melihat Amani yang sudah merah mukannya.marah ke malu ni?

"Sapa nak kahwin dengan awak?"tanya Amani garang.Tengku Aryan tersengih.

"Kalau bukan singa jadian macam awak ni siapa lagi"kata Tengku Aryan selamba.Amara dan Amni sudah ketawa terbahak-bahak.

"Sapa kata saya nak!"

"Jadi tak laa ni"

"Hmm"

"Macam nak aje"

"Tak nak"

"Naklah"

"Tak nak!"

Tengku Aryan sudah tersenyum nakal.

"Taknak!"katanya.

"Naklah"jawab Amani.kemudian dia tutup mulutnya sendiri.Tengku Aryan sudah ketawa lucu.

"Jom masuk kita pi nikah"kata Tengku Aryan selamba.Amani memukul bahu Tengku Aryan kuat.

"Mana boleh nikah terus"jawab Amani.

"Kenapa pulak?"tanya Tengku Aryan pelik.

"Kena tanya orang tua dulu"kata Amani malu.Amara dan Amni sudah ternganga melihat keletah kakaknya itu.gatal!!Tengku Aryan menghela nafas lega ingatkan dah ada boyfriend tadi.

Mereka berdua berjalan beriringan ke dalam rumah. sesekali suara garang Amani kedengaran.Amara dan Amni menepuk dahi.pening!!

"Hai"sapa dua orang lelaki kepada Amara dan Amni.Amara membulatkan mata terkejut.manakala Amni sudah ternganga melihat dua orang lelaki di hadapannya itu.mahu pengsan dibuatnya.






Apa kena dengan Amara dan Amni ni?macam mana dengan Amani?

Nantikan sambungannya.abaikan typo
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now