Sudah sebulan berlalu.bahtera pelayaran dibina.mereka berhubung seperti biasa walaupun ada juga sedikit pertelingkahan tapi mampu diselesaikan dengam sebaik mungkin.
"Alhamdulillah,dah berisi dah.jaga elok-elok kandungan tu.jangan kasar sangat"nasihat Dato Lydia.dia memegang perut Amani yang masih kempis itu.Amani tersenyum bahagia.
Bukan main teruja lagi mereka apabila mengetahui berita gembira itu.Amara dan Amni tumpang gembira melihat kakak sulongnya itu.
"Nanti diorang pulak Granny,entah-entah dah ada isi"kata Amani.Amara dan Amni menggeleng serentak.Dato Lydia ketawa.
"Kalau berisi bertambahlah cicit Granny nanti."balas Dato Lydia.
"Mummy pon bertambah lah cucu"kata Datin Roziah yang sedang menatang dulang.
"Takdelah Mummy ni."kata Amara.
"Kalau mengandung sekaligus kan bagus.nanti beranak sekali.berpantang pon sekali"kata Dato Lydia pula.
"Amboi,Granny ni.kembar tak semestinya sama-sama mengandunglah."kata Amni.Amani tersengih.
"Assaamualaikum.."Tengku Aryan dengan muka gembira menerpa ke arah kami.Amani bangun dan menyalami suaminya.
"Awal pulak kamu balik hari ni,Iyan?"kata Dato Lydia.
"Memang awal pon.sebenarnya kami nak pergi rumah mama dan papa.mereka suruh balik.nak buat makan malam katanya"balas Tengku Aryan.
"Hati-hati bawak kereta tu.jangan laju-laju sangat"nasihat Datin Rozlin.
"Baik Mummy"balas Tengku Aryan.Amni dan Amara melambai ke arah Amani dan Tengku Aryan.
"Hmm,kamu berdua ni nak tidur sini ke atau nak balik rumah masing-masing?"tanya Dato Lydia.
"Amni kena baliklah Granny,Amsyar balik malam nanti"balas Amni.
"Ara kena balik jugak.My husband tak oustation.bukan macam suami orang tu."kata Amara.Dato Lydia mengangguk setuju
"Nak buat macam mana Granny,dah tanggungjawab nak buat macam mana.nanti Abang Amsyar tak bawak kapal terbang tu sapa yang nak bawak"kata Amni.dia juga turut merasa sedikit terkilan.
Kebelakangan ini,Amsyar selalu sibuk sampaikan dia pon rasa terabai.Amni mengeluh perlahan
"Aikk,muka sedih ni.rindulah tu"usik Amara.Amni tersenyum nipis.
"Tak ada apalah,Granny,Mummy balik dulu ye.nanti Amni datang lagi"kata Amni.dia bersalam dengan Dato Lydia dan Datin Rozlin.mereka hanya mengangguk.
Sebentar kemudian Amara juga turut pulang ke rumahnya.
****
"Abang,kenapa Abang selalu sangat sibuk.sampaikan dua minggu tak nampak batang hidung"kata Amni ketika dia dan Amsyar berada di meja makan.
"Abang terpaksa tau tak.bukan sengaja.lagipon bukannya abang nak tinggalkan isteri abang ni lama-lama.rindu lah"kata Amayar.Amni mencebik.
"Tadi Amara ada call dia cakap dia dah pregnant.Amani pun dah pregnant.kenapa Amni aje yang belum pregnant"keluh Amni.dia juga menginginkan cahaya mata.
"Sayang,itu rezeki masing-masing.mungkin kita belum ada rezeki nak timang cahaya mata."kata Amsyar.dia memegang erat tangan Amni.
"Entah-entah salah seorang yang mandul tak?"tiba -tiba Amni berkata begitu.
"Choii,mana ada lah.sebelum kahwin kan kita dah periksa dulu.cuba jangan jadi budak-budak.doakan yang baik-baik lah"balas Amsyar.Amni menutup mulutnya.
"Hehe,sorry"kata Amni.tersengih.Amsyar tersenyum melihat keletah isterinya yang comel itu.
Sorry,lama sangat menyepi.tak ada idea sebenarnya.haha.tapi harap korang enjoy this bab okay.
Vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...