BAB 9

9.5K 435 4
                                    


Malam itu,mereka bersiar-siar di kawasan hotel itu.Mereka ketawa bersama.

"Guys,kite perlu rancang strategi untuk cari ibu bapa kita."kata Amani tiba-tiba.sampai sahaja di depan pintu bilik Amani terus menarik tangan kedua-dua adiknya itu.Amara dan Amni hanya mengangkat bahu.

Kemudian Amani mengambil sesuatu dalam tas tangannya.peta!!
Kemudian dihamparkan di atas meja.mereka melihat peta itu.ini peta Terengganu.cayalaa!!

"So,mari kita mulakan.kita akan mulakan misi pencarian kita dari hulu Terengganu dan berakhir di Bandar kuala Terengganu.kite jugak kene cari di Besut,Setiu,Kemaman dan boleh dikatakan seluruh pelusuk Terengganu dan yang paling penting tempat yang paling famous di Terengganu.so setuju atau tidak?.kita dah tak ada banyak masa lagi."Amara membuka bicaranya.dia memang mahir dengan peta-peta.Askarkan!!

"Aku on sahaja,tapi sempat ke kita nak cari dekat seluruh Terengganu ni.korang kan kerja.lainlah I always free sokmo."balas Amni.

"Betul jugak,kita memang dah kesuntukan masa.kalau macam tu kite kena mula sekarang."Amani membuat keputusan.lalu dia menghubungi Hakimi tentang tujuannya.

Amara dan Amni terlopong."sekarang ke?tanya mereka berdua serentak.

Amani membulatkan matanya"sekaranglah,takkan nak pergi tahun depan"balas Amani geram melihat tingkah adik-adiknya itu.

Kelam kabut mereka menyimpan barang-barang mereka yang bersepah di dalam bilik masing-masing.paling teruk sekali bilik Amni,bersepah seperti tongkang pecah.terpaksa juga Amara yang lemah lembut ini menolong adiknya itu.huh

****

Hakimi sudah menunggu mereka di lobi.mereka terus bergegas ke arah kereta yang dipakirkan oleh Pemandu untuk memudahkan mereka.

Setelah mengambil masa dalam 1 jam.mereka tiba di Kuala terengganu.mereka kemudian berpecah untuk mempercepatkan pencarian.Aplikasi Whatsapp digunakan untuk melihat gambar kedua orang tua mereka.yalah,takkan gambar tu nak bahagi 4 termasuk Hakimi.

Amara sudah lelah mencari dia berehat seketika di tepi kedai menjual pakaian wanita.dia tidak sedap hati,tetapi dibiarkan sahaja kemudian dia bingkas bangun untuk ke kereta.dia merasakan sesuatu di belakannya.

Bukkk!Amara menumbuk seseorang yang berdiri di belakangnya.terjatuh lelaki itu.
Siapa kau!?Amara menjerit sekuat hati.dia mencekak  leher baju lelaki tersebut.

"Bukan siapa-siapa,tapi datang untuk mengiringi kau ke alam sana".balas lelaki itu.dia ketawa.dia kemudian mengelap darah yang mengalir di bibirnya.

Amara terkesima.kemudian dia menghentak kepala lelaki itu sehingga pengsan.sebagai tentera mudah sahaja baginya untuk berbuat begitu.kemudian dia mengambil gambar lelaki itu.lalu dia bergegas menuju ke arah kereta

"Kita kena pergi sekarang di sini tidak selamat"kata Amara setelah masuk ke dalam kereta.kali ini dia memandu.Amani dan Amni tercengang.

"Apa yang berlaku?"tanya Amni.Amara kemudia menceritakan perkara yang berlaku.

"Sebenarnya Ara,perkara itu turut berlaku kepada kami"Amani memberitahu apa yang terjadi kepadanya dan Amni tadi.Amara terkejut.lalu memutuskan untuk pulang semula ke Bandar.
*****

Sepanjang pagi,mereka tidak tidur.Bukan takut,tetapi membincangkan perkara yang terjadi kepada mereka.siapa lelaki tadi.ketiga - tiga lelaki itu mahu membunuh tiga kembar ini.gambar mereka juga telah ditangkap.tunggu tindakan mereka sahaja.

"I think,this place is not safe for us,we need to back to Istanbul"kata Amni.dia memandang ke arah kakak-kakaknya.

"Ya,mungkin lelaki yang kita pengsankan tadi sudah cam muka kita.pastinya mereka akan mencari kita lagi."kata Amara pula.Amani mengangguk.

Dia kemudian memutuskan untuk pulang ke Istanbul pada keesokkan harinya.



Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now