"Amani,mana awak pergi?"keluh Tengku Aryan.Syahmi dan Amsyar menepuk bahu sahabat mereka.Amara dan Amani yang duduk bertentangan juga mengeluh.
Tiba-tiba satu panggilan diterima oleh Amara.Amara segera menjawab
"Hello,kalau kau nak kakak kesayangan kau selamat.bawa ibu dan bapa kau kemari.jangan libatkan polis.kalau tak..faham-faham sahajalah."Amara yang nendengar terus terpegun.
"Apa pon masalahnya aku tak nak tahu.yang penting nyawa kakak kau selamat.aku sentiasa memerhati kau"sambung lelaki itu lagi.
"Heh,aku nak ingatkan kau,kalau sesuatu yang terjadi pada Amani..Aku.."belum sempat Amara membalas panggilan diputuskan begitu sahaja.kurang ajar!!
"Siapa tu,apa yang dia nak?"tanya Amni.bimbang dia apabila melihat muka keruh Amara.
"Dia..dia.."tergagap -gagap Amara memberitahu.
"Apa dia Amara".sampuk Tengku Aryan tidak sabar.
"Amara kenapa ni?"syahmi pula menyampuk.
"Bagitahu kami"kata Amsyar pula.
"Sebenarnya..penculik tu nak kita bawa Mummy dan Daddy.ka..kalau nak Amani selamat"jelas Amara.dia tertunduk.Amni terus memegang kepalanya.buntu.
"Damm!!"jerit Tengku Aryan.dia menumbuk meja di hadapannya.terkejut semua yang berada di situ.
***
Amani membuka matanya perlahan.tangan dan kakinya di gari.tubuhnya lemah akibat diseret dalam jarak yang agak jauh.Imbasan
Selepas mengiringi jutawan itu.Amani masuk ke dalam tandas untuk membersihkan tangannya.rakan-rakannya yang lain sudah menjamu makan malam.dia keseorangan.
Baru sahaja dia keluar,mulutnya ditekup dengan kuat.lehernya dijerut dengan tali.dia tidak sempat mempertahankan diri.tubuhnya kian lemah akibat dusuntik ubat tidur.matanya dapat menangkap figura yang sedang tersenyum sinis.jutawan itu!!
Tubuhnya lemah dan diseret ke dalam semak.segala duri atau benda yang tajam tidak diendahkan oleh si penculik.pergerakan mereka dilakukan secara senyap.
Amani membuka matanya perlahan.kelihatan si penculik dan konco-konconya berada dalam sebuah bilik yang usang.tangan dan kakinya digerak.badannya sakit dan perit.
"Dah sedar pon!"kata si penculik.Amani memandang lelaki hadapannya penuh rasa benci.
Mata Amani meliar nelihat ruang bilik ini.matanya menangkap tubuh wanita yang kaku terbaring di atas katil.mata penculik itu juga melihat perkara yang sama.
"Itu isteri aku.dia sakit!.aku terpaksa gali kubur dia.kesian dia kena tanam.aku cintakan dia sebab tu aku jaga dia."kata si penculik itu selamba.Mata Amani terbuntang.mayat itu berbau busuk yang amat sangat.tubuhnya sudah mereput.cacing juga memenuhi ruang tubuh itu.Amani ingin termuntah.
"Kenapa kau culik aku,aku tak ada kaitan dengan kau"jerit Amani geram.Si penculik itu ketawa lucu.
"Aku culik kau sebab dendam sayang.kau ada kaitan dengan aku sebab darah yang mengalir dalam tubuh kau ini milik Mustapha dan Rozlin yang bangsat itu"jerkah Si penculik itu.
Tangannya menoreh pipi gebu Amani.terjerit Amani darah yang mengalir diseka oleh si penculik itu.kemudian dia keluar diikuti konco-konconya.Amani ditinggalkan bersama mayat yang hampir mereput itu.Imbasan tamat
Bunyi pintu dibuka menyedarkan Amani dari lamunan yang panjang.Amani terus menutup matanya.berpura-pura tidur.
"Hey,bangun"jerit penculik itu.pipi Amani yang luka ditampar beberapa kali.Amani menyeringai kesakitan.
Penculik itu ketawa jahat.Amani meludah ke lantai.dia cuba melepaskan dirinya.tapi gagal.
"Sia-sia kau cuba nak lepaskan diri.aku dah kawal ketat kawasan ni."ejek penculik itu.
"Kau siapa?aku dah bosan dengar kau mengarut ni tau tak'.kata Amani .
Kau lupa ke,aku yang kau iring dekat airport tu.okey,aku jujurlah.aku Tan Sri Abraham.pendendam yang dah lama perhatikan kau."kata Tan Sri Abraham.ya dialah jutawan itu.dia sengaja menculik Amani supaya proses pembalasan dendam menjadi lebih mudah.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah..
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
AksiStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...