BAB 58

5.9K 255 10
                                    

Amara sedang berehat di katil wad bersama Syahmi dan ditemani si kecil Alisya Syaerah.tiba-tiba pintu wad dibuka kasar.

"Kenapa kau tak call aku yang Amara dah beranak."terjah Amani geram.sakit hati betul dia!

"Ehh,aku dah call kau banyak kali.kau tak jawab kenapa?jau pergi mana semalam?"kata Syahmi.Tengku Aryan tersenyum.kelakar pula melihat isterinya dengan muka garang dan perut memboyot.

"Semalam aku...aku"tergagap pulak Amani ni.

"Hah,jangan salahkan aku.dah lenguh jari aku ni telefon kau tau tak"kata Syahmi tidak puas hati.

"Syhh,korang ni bertekak aja tahu.kesian Alisya Syaerah ni."sampuk Amara.dia menepuk punggung anaknya itu.Amani terus mara ke arah katil bayi.

"Comelnya,geram pulak aku tengok"kata Amani.

"Ehh,aku pelik kenapa kau beranak dulu ni.kau beranak kelmarin kan.tu sepatutnya tarikh due akulah"kata Amani lagi.Amara menggaru kepalanya yang tidak gatal.

"Sebenarnya,aku sepatutnya bersalin minggu depan.tapi baby nak keluar awal nak buat camne"jawab Amara.Syahmi mengangguk setuju.

"Takpelah,baby korang pon sihat.yang ni aja nak tunggu pecah dulu ni.menghitung hari aje"sampuk Tengku Aryan.

"Wooo,,borak tak ajak"sergah Amsyar dari belakang bersama Amni.mereka berpaling.

"Kau ni,,salam tak bagi.apalah.kitaorang ni borak pasal baby ajelah"kata Syahmi.

"Kau Amani!!kenapa tak datang semalam semua telefon kau"kata Amni pula.Amani tersengih.

"Emergency!"jawab Amani ringkas.sebenarnya satu malam dia dan Tengku Aryan menunggu bila air ketubannya pecah.tapi tak jugak.fokus punya pasal sampai semua handphone dimatikan.

Amni menggeleng perlahan melihat Amani yang terkulat-kulat itu.dia kemudian menghulurkan bekas makanan kepada Amara.

Tiba-tiba Amani menjerit,Amni berpaling dia terkejut melihat Amani sudah hampir jatuh.

"Eh,,eh.tolong!!Amani kau okey tak ni??woii"kalut Amni berbicara.Tengku Aryan segera mengangkat tubuh isterinya keluar dari wad itu.Amsyar menolong Amni berdiri semula.

"Kenapa tu?"blur Amni bertanya.

"Itu maknanya orang nak bersalin.air ketuban dah pecahlah tu"jawab Amara selamba.Amni menghela nafas.

"Cakaplah,takdelah aku kalut sangat."jerit Amni.Amara menyekeh kepala adiknya.geram.

"Bila dah sakit nak cakap camne?nanti kau pun akan alaminya jugak faham.ibu mengandung"sindir Amara.Amni mencebik.

"Ehh,pergi tengok Amani tu telefon Daddy suuh datang.cepat"kata Amni.Amsyar dan Syahmi mengeluarkan telefon serentak.mereka berpandangan.

"Kaulah telefon aku topup habis"sempat lagi Amsyar ni.Amni menepuk bahu suaminya kuat.Syahmi ketawa lalu mendail nombor telefon rumah.

****

"Doktor macam mana isteri saya?"kalut Tengku Aryan bertanya keadaan isterinya kepada doktor yang bertugas.

"Macam ni Encik,bukaan baru 1cm kita kena tunggu lagi.harap bersabar Encik"kata Doktor itu.

"Boleh saya masuk?"kata Tengku Aryan lagi.

"Silakan Encik"kata doktor wanita itu.Tengku Aryan terus mandapatkan isterinya itu.

"Sayang,,Amani,okay  ke?"tanya Tengku Aryan kalut.

"Masa ni awak tanya saya okey ke tak?"jerit Amani geram.kemudian dia mengaduh

"Okay,,sorry.Sayang tolong kuat demi anak kita."kata Tengku Aryan.Amani mengangguk.

"Okay,,Puan.tarik nafas dan push okay.bila saya kata push puan push okay"sampuk Doktor itu.Amani menarik nafas dan......


Alhamdulillah,comelnya cucu Mummy ni,"kata Datin Rozlin sambil memangku cucu barunya itu.dia mencuit pipi gebu itu.

"Cicit granny juga"sampuk Dato Lydia.yang lain ketawa.Amani ditempatkan sebilik dengan Amara atas permintaan Amani sendiri.

Masing-masing turut gembira dengan kehadiran seorang lagi cahaya dalam keluarga mereka.









Cuba teka jantina anak Amani dan Tengku Aryan.Fast respons!!

Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah



Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now