BAB 23

7.6K 377 6
                                    

Amni dan Amara duduk termenung memikirkan pesanan ringkas yang diterima tadi.berbagai persoalan bermain di fikiran mereka.

Bunyi ringtone telefon pintar Amara mengejutkan mereka.pantas sahaja Amara menekan butang hijau

"Hello,Amani kau tahu tak.kedudukan kita dalam bahaya.bila kau nak balik?.aku taku...".terjeda Amara apabila mendengar suara lelaki ketawa di dalam telefon.Amara melihat nama orang memanggilnya.

Amani..

Tapi kenapa ada suara lelaki."hei,siapa ni.mana Amani?"jerit Amara.dia menekan butang speaker supaya Amni dapat mendengarnya.lelaki itu ketawa lagi.

"Sabar sayang,Amani sihat dan bahagia sekarang.kau tak perlu tahu aku lah.kakak kau tengah ketawa sekarang ni.happy betul.kau jangan bimbang.ya sayang"kata lelaki itu seakan-akan mengejek mereka.

"Apa yang kau buat ni?kakak mana?kau jangan main-main ehh."ugut Amni.kemudian jeritan kesakitan perempuan kedengaran.Amani ke??

"Haha,aku cuma nak dia bahagia tu aje.salah ke.hahaha.dengar sini baik-baik.kalau kau nak nyawa kakak kesayangan kau ni selamat.jangan libatkan polis.kalau tak mayat kakak kau akan sampai depan pintu bilik kau.ingat tu"kata lelaki itu.belum sempat Amni membalas panggilan dimatikan.mukanya merah menahan marah yang teramat sangat.

"Sekarang kita kena pergi ke KL.nyawa Amani dalam bahaya"kata Amara.hatinya resah memikirkan keadaan Amani.Amni mengangguk setuju.

Kali ini mereka menempah tiket penerbangan paling awal untuk menjimatkan masa.setelah sampai,Mereka berdua berjalan beriringan ke pintu keluar.ketika mereka ingin menahan sebuah teksi dua orang lelaki menegur mereka

"Hai,minah sewel.buat apa kat sini?"tanya seorang lelaki yang memakai uniform pilot.Amni segera berpaling Amsyar.

Hai Amara.kita jumpa lagi".kata seorang lagi lelaki.Amara berpaling apabila mendengar namanya disebut.Syahmi.Syahmi terkejut melihat dua orang Amara di depannya.

Amni yang melihat Amsyar terus menarik tangan lelaki itu menjauhi Amara dan Syahmi.perbuatannya menarik perhatian para pramugari yang melangkah keluar dari pintu utama.masing-masing mempamerkan muka cemberut.Amni tidak kisah

"Awak kena tolong saya."Amni terpaksa melupakan pergaduhan mereka disebabkan memikirkan keselamatan Amni.

"Wau..perempuan sewel minta tolong dengan aku.mesti panggil paparazzi ni."kutuk Amsyar.sengaja menaikkan amarah Amni.Amni terus sahaja mengambil beg sandangnya menghempuk kepala kapten sengal ini.terlopong para pramugari a.k.a Amsyar fans club.

"Awak ingat saya hadap sangat ke?saya sekarang tengah dalam kesusahan tau.kakak saya dalam bahaya"kata Amni geram.

"Aduhh.sakitlah sewel.mintak tolong apa?"kata Amsyar.malas dia hendak memanjangkan pergaduhan ini.

"Kakak saya kena culik.Awak kena tolong saya.saya buntu sekarang ni.awak aje orang yang saya kenal dekat Malaysia."kata Amni.terbuntang mata Amsyar mendengar kata-kata Amni.

"Kau biar betul.tu bukan kakak kau ke??ke kau ni tengah mengigau."kata Amsyar blur.Amni  memukul bahu Amsyar lagi.dungu sangat.macam biasa reaksi para peminat si Amsyar ni,terlopong.

"Tu Amara lah.Amani!!!!!"jerit Amni geram.

Amara dan Syahmi pula lembut sikit...
"Awak jangan terkejut.dia itu adik saya Amni."jelas Amara.Syahmi tersenyum lega

"Awak buat apa dekat sini?"tanya Syahmi

"Awak kena bantu saya.kakak saya culik.tolong saya.awaklah orang yang saya boleh minta bantuan sekarang."rayu Amara.

"Ya Allah,kenapa sampai boleh jadi macam ni?"Amara menceritakan kesemuanya kepada Syahmi.

"Okay,macam ni.awak ikut saya dengan kawan saya yang tu ehh.kita bincang macam mana nak buat.saya harap awak bersabar."pujuk Syahmi.Amara mengangguk lemah

"By the way,apa nama kakak awak tu ekk?"tanya Syahmi

"Amani"kata Amara kuat.tidak sengaja.

"Amani??????"jerit satu suara di belakang mereka.terpaling Amni,Amsyar,Amara dan Syahmi.

Tengku Aryan berdiri dengan muka terkejut.di tangannya terdapat sebuah bagasi.matanya tajam memanah muka Amara dan Amni.terkejut tahap apa entah!?

Belum sempat Amara dan Amni mendapatkan tengku Aryan.pemandu peribadi Tengku Aryan tiba-tiba muncul menekapkan tangannya ke dahi Tengku Aryan.pelik mereka berempat melihat aksi itu.Tengku Aryan juga pelik

"Tengku sakit kaa?awat terjerit macam katak panggil ujan?."kata Pak Yaacob.Tengku Aryan mengeluh.buat lawak pulak driver aku ni!!

Syahmi dan Amsyar tergelak sakan.Tengku Aryan juga teman rapat mereka.boleh dikatakan mereka seperti adik beradik.faham sangat sikap Pak Yaacob itu.

"Pak Yaacob,tengku kita ni tak deman naa.dia angau.sakit hati ni haa"jelas Amsyar.dia berjalan mendekati Tengku Aryan.Syahmi juga.Amara dan Amni terkebil-kebil melihat drama di depan mata mereka ini.

"Sekarang ni.Pak yaacob tolong bawakkan kita orang ni ke The Royals.ada perkara nak diselesaikan ni"kata syahmi pula.Pak Yaacob tersengih malu.Tengku Aryan tidak dapat berkata-kata.wajahnya penuh dengan kerisauan.

Mereka akhirnya meninggalkan kawasan Lapangan terbang.Amara dan Amni mula merancang strategi untuk berhadapan dengan penyangak yang menculik Amani.

Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now