"Gunaydin,Terengganu"jerit Amani.dia mendepakan tanganya menghirup udara segar pagi itu
"Woi perempuan.yang kau terjerit macam puntianak ni kenapa.sewel ke?."jerkah seorang lelaki yang turut berdiri di balkoni sebelah bilik Amani.
Tersentak Amani.kacau mood orang betullah..rengus Amani.dia memusingkan badannya untuk melihat gerangan yang menjerkahnya tadi.dia tersenyum jahat.
"Assalamualaikum.Cik Abang maafkan saya.ini baru pertama jali saya menjejakkan kaki di sini.jangan marah yaa." balas Amani.sengaja melembutkan suaranya sambil mengerdipkan matanya.An Action!!
"Waalaikumusalam,aku bukan abang kau.kau tahu tak jeritan kau ty menggangu ketenteraman orang lain tau terutama pesalit jantung.ingat bagus sangat buat suara macam tu"balas Tengku Aryan.dah kenapa perempuan ni.nak goda aku ke apa!!
"Hehe,tahu tapi awak sakit jantung ke.nak saya panggil ambulans .hah.nak buat macam mana dah nama pun tidak sengaja.apa dinda boleh lakukan kanda.keluar jom.ada benda yang dinda nak bincang dengan kanda"balas Amani gatal.Tengku Aryan sudah ke dalam perangkap Amani.Tengku Aryan membulatkan mata apabila Amani ingin berjumpannya di luar bilik.
Amani tersenyum jahat apabila Tengku Aryan bersetuju dengan ajakannya.dia bergegas mengambil baldi dan terus diisi dengan air separuh penuh.tergelak dia apabila terdengar ketukan pintu.lalu bergegas membukannya
"Hmm,apa hal sampai nak suruh ak..."splashhh..terhenti kata-kata Tengku Aryan.
"Nilaa,hal yang penting dinda nak cakap"balas Amani selamba.Tengku Aryan mendegus geram.basah kuyup dia.
"Kau,perempuan tak guna"jerit tengku Aryan.rasanya seperti ingin bertukar menjadi hulk.
"Kau tu yang kenapa,tiba-tiba panggil aku sewel .pontianaklah.sekarang rasakan,aku paling pantang kalau ada orang kutuk aku."Amani mencerlungkan matanya.hilang suara manjanya sebentar tadi.
"Kau,jaga-jaga akan aku balas balik apa yang dah buat ni"dendam tengku Aryan.dia terus masuk ke dalam biliknya.Amani hanya melambaikan tangannya.suka hati.
Kemudian senyumannya hilang.dia memandang penjuru bangunan itu.curiga.kemudian dia mengeluh lalu dengan berani menarik rambut kedua-dua makhluk yang bersembunyi di situ.
"Ambik kau,stalker betul korang ni kan.dah tak de keje lain ke?jerit Amani sambil menarik rambut adiknya dengan kuat.kemudian dia melepaskannya apabila terdengar kata maaf dari mulut adik adiknya itu.
"Kite mane ade wakk gape.kelih jaa"balas Amni nakal.kemudian dia hi5 dengan Amara.tergelak Amani mendengar dialek terengganu versi Amani itu.pelik bebenor.
"Dah moh kite ke sana"Amara pula bersuara.dia .memegang nasi bungkus.mereka bertiga tergelak dan berjalan beiringan menuju ke bilik Amani.Stelah masuk,Amani menelefon seseorang....
"Room services,cant you came and check my room.opps sorry depan bilik saya.kenapa basah?nasib baik saya tak jatuh tau. Bilik saya nombor 220.cepat sikit ye"dengan lembut Amani bertutur dengan pihak hotel itu.
Amni dan Amara tergelak sakan sehingga berguling guling di atas lantai apabila mendengar perbualan Amani tadi.salah tak nak mengaku.Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...