Amani bersiap dengan memakai seragamnya dengan kemas.kemudian dia berjalan ke balai pelepasan Antarabangsa.di situ kelihatan sekumpulan polis yang memakai seragam yang sama dengannya.
"Wau,the beautiful ladies here.Inspektor Amani.How are you? long time no see"sapa kawan baik Amani.Qisya.
"Hai babe,I miss you so much."jawab Amani.meereka berpelukan.setelah mendengar taklimat ringkas.mereka bergerak ke balai pelepasan domestik.Amani pelik.jutawan tu dari Malaysia ke?.
"Why we here?"tanya Amani kepada sahabat baiknya.
"Ohh,we waiting for the millionaire.he from Istanbul but I heard that he came here for a the agreement with the one of the best company here.that what I know."balas Qisya.Amani mengangguk faham.
Beberapa minit kemudian,muncul seorang lelaki yang sudah berumur tetapi masih segak dengan mengenakan sut yang mahal.wartawan mula mengerumuni.segera pihak polis meleraikan keributan di sini.Amani mula menjalankan tugasnya dengan berdiri di sebelah jutawan itu.tanpa disedarinya jutawan itu memandangnya dengan senyuman sinis.
***
"Ara,aku rasakan nak makan sotong celup tepunglah.aku dah google restoran yang sediakan makanan tu."pujuk Amni.kedua-dua mereka menonton filem Keranda Tok Wan Terbang.sesekali mereka tergelak lucu.
"Kau ni asyik makan aje. Kau dah gemuk tu tau tak"kata Amara.ikutkan hatinya dia ingin melepak di dalam bilik sambil layan movie.
"Alah,makanan tu tak mengemukkan pon.first time tau nak rasa.dekat istanbul mana ada benda macam tu"pujuk Amni lagi kali ini dia mengoyangkan tangan kakaknya itu.Amara mengeluh perlahan.
"Yelah.nanti petang sikit baru pergi.sekarang panas lagi"kata Amara.Amni apa lagi melompat-lompat lah dia.Amara menyambung aktivitinya sebentar tadi yang tergendala akibat Amni.
Amni pula ingin tidur.dia mahu mengisi tenaganya yang hilang akibat berdebat dengan kakaknya.ade ke macam tu?
Seperti yang dijanjikan Amara dan Amni ke Pantai Teluk Ketapang untuk mencari sotong celup tepung semata-mata kerana Amni sudah mengidam.kalau Amani ada mesti diketuk-ketuk kepala Amni yang separuh sewel itu.Amara ikutkan sahaja.
Mereka duduk di kerusi yang berlatar belakangkan pantai yang tenang.
"Weh,kau rasa..ibu bapa kita ada dekat sini tak?".Amni tiba-tiba bertanya kepada Amara yang tengah syok makan Sotong celup tepung itu.
"Entahlah,kau rasa?"soalan berganti soalan.
"Tak mustahil,kan?."jawab Amni.
"Entah,kau rasa?".jawab Amara selamba.dia sibuk memilih sotong yang besar untuk dimakan.
"Aku pon tak tahu.ibu bapa kita mesti lain muka dia sekarang.yalah dah berumur.kalau sama macam dalam gambar tu kan senang kan?"balas Amni.
"Entah,kau rasa"jawab Amara lagi.
"Aku rasa macam nak humban kau dalam pasir pantai kat sana tu.kau rasa-kau rasa!kau tak nampak ke aku tengah rasa si sotong ni"Marah Amni.bengang dia dengan Amara yang seakan-akan ingin mengusiknya.memang pon
"Habis tu,kau nak suruh aku buat apa?rasa je lah sotong kau ni."kutuk Amara.Amni menjeling geram
"Yalah,sekurang-kurangnya kau fikirlah sambil makan ni.orang cakap sambil menyelam minum air"kata Amni.Amara ketawa
"Kalau menyelam minum air.lemas lah woii".kata Amara.Amni mengigit bibirnya geram.
Belum sempat Amni membalas.bunyi mesej telefonnya bergema.Amni terus melihat nombor yang menghantar mesej kepadanya.private number!!.dia memandang Amara.penuh tanda tanya.dia membuka mesej tersebut.mukanya pucat tidak berdarah.Amara yang pelik terus sahaja merampas telefon di tangan Amni lalu dibaca.
Maut kian menghampiri kau.orang tersayang kau ada dapam tangan aku sekarang.hati-hati..
Kedua-dua mereka sudah pucat.
Siapa orang yang tersayang itu??.
Nantikan sambungannya
Jangan lupa vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
AçãoStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...