Bukk!!"bodoh kerja senang pon.tak boleh buat.menyesal aku gajikan kau."jerkah ketua mereka yang mengupah tiga orang lelaki untuk membunuh kembar tiga itu."Bos,mereka sangat handal.nampaknya mereka memang mewarisi tingkah laku Mustapha.sangat licik"balas salah seorang pemuda itu.mereka telah ditahan lapangan terbang tadi telah berjaya melarikan diri.
"Kalau kau tak tahu buat kerja lebih baik jangan buat.jangan sampai aku bunuh korang bertiga pulak"jerkah ketua mereka itu.kemudian dia berlalu ke kereta mewahnya meninggalkan tiga mangkuk hayun yan masih terkebil-kebil.
******
"Granny,I miss you so much"kata Amni.dia memeluk Dato lydia erat serta menghadiahkan ciuman.
"Mana adab kamu sayang?"balas Dato lydia lembut.
"Hehe,sorry granny,Assalamualaikum."Amni cover malu apabila ditegur Grannynya.Amani dan Amara tergelak.
"Sudah pergi berehat dahulu.nanti kita berbual."putus Dato lydia.dia mengosok kepala cucu kesayangannya itu.Amani,Amara dan Amni mengangguk setuju.
Amara pov
Dia baru sahaja berbaring di atas katil,terkejut menerima panggilan daripada unitnya.
"Salute"
"Amara syuhada,comman on your special force unit to Abu Dhabi.it time to start the mission."
"Yes sir,I will be in the camp as soon as posibble."balas Amara.dia meletakkan telefonnya di atas meja dam mula mengemas.
Setelah itu dia keluar,kelihatan adik dan kakanya sedang berebut Ayam goreng di ruang tamu.tak senonoh betul.
"Ehh,Ara.where are you going with that plastik sampah.?Amni bertanya.BI hancur.ade ke patut beg askar Amara dikatakan plastik sampah.
"I'm on duty.so have fun.Ara mungkin tak dapat ikut korang pergi Malaysia balik.sorry.tapi promise me that we will still keep in touch."kata Amara.Amani dan Amni bangun dia memeluk Amara.
"Hati-hati,Ara.okay i promise
you."kata Amani pula."Amara sayang,kena pergi lagi ya.kali ini mana pula.?"Dato Lydia yang sedari tadi berada di dapur terkejut melihat cucunya itu.
"Ya granny.this is my job.kali ini tak jauh.just Abi Dhabi.okay dah lewat ni.Ara pergi dulu."balas Amara.dia melangkah menuju ke arah keretanya.
End Amara pov
So,macam mana ni.Ara tak ade tak syok laa.pergi Malaysia balik."kata Amni dengan nada yang sedih.
"Dah!! kau jangan nak buat cite sedih ehh.Ara tak ade pon kite tetap kene pergi jugak.masa sangat terhad sekarang.jadi kita kena berusaha bersungguh-sungguh untuk mencari Mummy and Daddy.faham"kata Amani.dia menyekeh kepala adiknya itu.Amni pula kegeraman melihat Amani yang selamba itu.
"Yalah,tapi ayam goreng ini aku punya"kata Amni tiba-tiba lalu mengambil ayan goreng yang berada di atas meja dan berlari sepantas mungkin ke dalam biliknya.sebelum itu dia semat mencium pipi grannynya yang tergeleng-geleng itu.Amani pula terjerit-jerit memanggil Amni.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...