BAB 19

8.1K 388 0
                                    

Amani dah amara sedang menikmati makan malam ni sebuah restoran terkemuka di Terengganu.mereka sudah penat meronda di bandar kuala Terengganu.jadi Amani memutuskan untuk makan terlebih dahulu.Amni hanya ikut sahaja tanpa banyak soal.

"Amani kan kita dah tahu pangkat ibu bapa kita.bukankah itu memudahkan urusan kita?"tanya Amni.Amani memandangnya sekilas sebelum menyambung semula makan.

"Wehh,orang tanya dia buat derk aje."Amni geram.dia menyepak kai kakaknya di bawah meja.tersedak Amani.dia memandang adiknya tajam.

"Kau tak nampak ke orang tengah fikir ni."Amani menjerit.

"Kau bukan fikir tapi melantak tak habis-habis.nanti tak melekat pulak mamat dekat lobi tadi"usik Amni.dia sebenarnya menyorok untuk melihat kakaknya dengan Tengku Aryan.

"Apa hal pulak,dia tak termasuk dalam misi kita ni tau"Amani membela diri.

"Kenapa saya tak termasuk pulak"sapa satu suara.Tengku Aryan.Dia menarik kerusi di sebelah Amani dan duduk dengan selamba.Amani membulatkan matanya terkejut

"Aw..awak buat apa kat sini?".Amani tergagap-gagap dah macam jodoh pulak .tadi Tengku Aryan sekarang Amani pulak!

"Saya cuma datang sebab adik awak yang panggil"kata Tengku Aryan lembut Amani terkejut dengan bahasa yang digunakan Tengku Aryan.

Amani berpaling melihat Amni yang tersengih macam kerang busuk.Amni mengangkat tangan menyerah diri.

"Jangan salahkan Amni okey.Tengku Aryan ni bisnussman yang berjaya.why not dia tolong kita kan."kata Amni membela diri.rupa-rupanya dia sudah merancang dengan teliti

"Tapi diakan musuh Amani"bisik Amani tetapi masih dapat didengari oleh Tengku Aryan.

"Don't worry.kita memang musuh lagi.jangan risau.saya dah terima tawaran nak tolong korang.so Why not.kita perbaiki sikit hubungan kita.tak adelah kaku sangat."perli Tengku Aryan.Amani sudah bermasam muka.Amni pula tergelak riang.

"Betul tu perbaiki hubungan korang agar sampai ke jinjang pelamin.adoi"jerit Amni apabila Amani menendang kakinya di bawah meja.Tengku Aryan tergelak melihat tingkah kembar di hadapannya ini.hatinya juga tercuit melihat Amani yang sudah merah mukanya.comel!!

Setelah berbual sampai jam pin sudah hampir pukul 11.barulah Amani dan Amni pulang je hotel semula.bermacam-macam idea di dalam kepala mereka.bunyi bingit telefon Amani memenuhi ruang bilik.Amani segera menjawab.

"Guys macam mana di Terengganu?"tanya Amara

"Okay je.banyak jugak info.so bila nak datang sini.rindulah"kata Amani.Amni yang berbaring itu juga melaungkan perkataan rindu kepada kakaknya.sudah berminggu-minggu tidak bersua muka.

"Ara pon rindu jugak"kata Amara.

Ting tong!!.belum sempat Amani berbual lagi dengan Amara loceng bilik sudah berbunyi.Amni bergegas ke arah pintu.Amani tidak mengendahkannya.mungkin pihak hotel.

Aaargh!!Amni menjerit.terbangun Amani terkejut.kena rasuk ke hape!!.geram pula Amani.dia mematikan panggilannya dengan Amara dan melangkah ke arah adiknya.beberapa minit kemudian dia juga turut menjerit apabila melihat Amara yang berada dipelukan Amni.mereka bertiga berpelukan melepaskan rindu.

"Ara,kau buat prank tak menjadi".kutuk Amani.Amara dan Amni berpandangan.Amani kepelikan.

"Dah kena..."belum sempat Amani bertanya.Adik-adiknya sudah mengeleteknya.semput Amani ketawa.suaranya memenuhi ruang bilik itu.

"Baru menjadi"kata Amara.mereka bertiga lelah bergurau senda bersama.mereka tidur dalam kegembiraan.




Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now