BAB 53

6.7K 294 1
                                    

"Woooi,kau buat apa dekat sini?"tanya Amani kepada adik bongsunya yang tiba-tiba muncul.

"Well,Syarikat kita ada projek baru dekat sini.so I need to be there.dah alang-alang sampai kat sini boleh tenangkan fikiran."kata Amar.Tengku Aryan menepuk bahu Amar.

"Ehh,join kitaorang lah.kalau camtu"kata Syahmi.

"Ohh,sorry.I not married yet.so,I tak nak kacau honeymoon korang."kata Amar selamba.

"Alah,sambil menyelam minum air kat sini pun perempuan cantik-cantik berlambak"kata Amsyar.Amni terus mencerlungkan matanya kepada Amsyar

"Abang nak promote untuk adik Sayang ni aje.bukan untuk Abang"kata Amsyar memujuk.Amni merengus.

"Alamak,tak tahu"kata Tengku Aryan.Amsyar buat isyarat zip mulut kepada Tengku Aryan.

"Sayang.alah janganlah camni.abang cakap camtu sebab takut si Amar ni jadi teruna tak laku."pujuk Amsyar lagi.Amni menyembunyikan senyuman di bibirnya.Amar pula membulatkan matanya tidak setuju dengan kata-kata abang iparnya itu.

"Tengok dah senyum dah.berkat sebut teruna tak laku tadi"kata Amani.terus Yang lain ketawa termasuk Amni.Amar terus masam mencuka.

"Bos!!"sapa seorang gadis.Amar berpaling laju.yang lain turut menyaksikan gadis cantik itu.

"Ye cari siapa eah"tanya Amani.

"Saya cari bos sayalah.dari tadi lagi dia menhilang.dahlah kena sain banyak dokumen.boleh pulak dia huha huha dekat sini"kata gadis itu selamba.Amar terus bangun.

"Kan saya dah cakap.esok pagi saya sain lah"kata Amar tidak puas hati.

"Bos,saya kena oustation dengan bos ni pon dah cukup baik tau tak.bukan saya tak tahu bos tidur matahari tegak baru nak bangun."kata Gadis itu selamba.

"Betul tu"tiba-tiba Amni menyampuk.pantas Amsyar menutup mulut isterinya.

"Hah.kan saya dah cakap"kata gadis itu lagi.

"Sofea,adoi.kecoh betullah awak ni.saya nak hidup senang pon tak boleh"kata Amar sebal dapat PA yang macam ni.

"Sain dulu baru saya biarkan bos hidup senang"balas Sofea pantas.Amar merengus.

"Potong separuh gaji.elaun dibekukan"kata Amar.Sofea merengus.

"Bos bagi saya gaji pon ciput aje.nak potong-potong lagi."bantah Sofea.

"Ada saya kisah!dah jom.korang pergi dulu.sebelum buah hati pengarang jantung Amar yang selalu naikkan darah Amar ni bising lagi.bye"kata Amar sempat jugak dia mengutuk Sofea.Sofea hanya mencebik tak kisah.

"Secocok betul dorang tu."kata Amani.yang lain mengangguk.padan sangat dengan Amar yang selalu malas dan bertangguh-tangguh buat kerja itu.

"Alamaknya makan nasi minyak lagilah.lepas ni."kata Tengku Aryan.

"Bosannya.dahlah minggu lepas dua kali makan nasi minyak"keluh Amni.

"Tak pa,dorang makan nasi minyak kita makan beriani"gurau Amsyar.

"Amboi,aku takut nanti tak jadi beriani.tapi jadi bubur"kutuk Amara.

"Ehh,aku terror buat basi beriani okey.see the leg laa!"kata Amni.Amsyar mengiakan.Amni memang pandai masak.tidak kisahlah Amsyar sudah naik satu kilo berat badan.asyik makan aja!

Lewat malam barulah mereka ke bilik masing-masing melayari bulan madu di pulau yang indah ini.


Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now