Amni menemani kedua-dua kakaknya yang terbaring bersama katil bayi di sebelahnya.
"Comelnye anak saudara aku ni..ishh macam nak gentel buat donut aje"kata Amni.dia mencuit bayi perempuan di sebelah katil Amani.
Amani dan Amara membulatkan mata mereka.tak guna punya adik!
"Kau ingat aku lahirkan anak aku ni untuk kau buat donut.merapu betullah"kata Amara sambil mengambil Alisya Saerah.
Amni mengangkat bahu tanda tidak kisah.dia mengangkat anak Amani.lalu duduk semula di atas kerusi.
"By the way,nama anak kau ni apa yee?"tanya Amni kepada Amani.
"Namanya ialah..Tengku Amanda Zalindra."kata Amani.Amni melopong.
"Wauu,ada tengku!!habistu nak panggil apa.panjang sangat?"kata Amni.Amani pura-pura berfikir.
"Haah,Amanda je lahh sama macam kita jugak panggil nama depan sahaja."kata Amani.
Amni mengangguk setuju.lalu dia letakkan Amanda di sebelah Alisya.Amara tersenyum.
****
"Abang dah nak pergi ke?"tanya Amni apabila melihay Amsyar mengambil uniform pilotnya itu.
"Yup sayang,flight abang pukul 8 malam ni.abang kena stanby dulu.kenapa?"balas Amsyar.Amni menghampiri Amsyar lali dibutangkan baju suaminya itu.
"Takdelah,Saya nak minta izin kerumah Granny boleh.lagipon sorang dalam rumah ni buat apa asyik ingatkan Abang aje"balas Amni.sahaja mahu mencuba nasib.selalunya Amsyar tidak mahu dia merayap bila ketiadaannya.
"Lagi bagus,Abang risaukan sayang dan Baby kita ni.,nanti abang hantar.pergilah kemas baju"balas Amsyar tersenyum.Amni menjongketkan keningnya.
"Ehh,takpelah nanti abang lambat pulak"kata Amni.Amsyar menggeleng laju.
"No,abang tak izinkan sayang drive dalam keadaan macam ni.abang tak kisah lambat pon.mereka akan tunggu abang.sekarang pergi kemas.Abang hantar"tegas Amsyar.dia risau keaadaan isterinya itu.Amni mengangguk.
Sampai sahaja di rumah orang tuanya,Amsyar membuka pintu buat isterinya yang tersayang.Amni tersenyum.
Wajah ahli keluarga yang lain menerpa mereka dengan senyuman.
"Granny saya tinggal isteri saya untuk 3 hari aje.saya risau dia dekat rumah tu.asyik wrestling aje"gurau Amsyar.Amni mencubit pinggang suaminya itu.
Dato Lydia mengangguk faham.dia juga berkongsi rasa yang sama.Amni mengucup tangam Amsyar.
"Bawak kapal terbang baik-baik.yang penting jangan mengatal dengan penumpang mahupun pramugari kalau tak anak abang keluar awal dari jangkaan kan"ugut Amni.Amsyar ketawa.
"Baik sayang.i love you.jaga maruah Abang."kata Amsyar lalu mengucup dahi isterinya.Amni melambai ke arah suaminya.
Masuk sahaja ke dalam rumah.Amani dan Amara bersorak kuat mengusik Amni.
"Ceh..i love you.jaga maruh abang baik-baik"ajuk Amani.manakala Amni sudah merah pipi.
"Sudahlah,Amboi kamu ni Amani baru pantang tak sampai sebulan ketawa tak ingat dunia"bebel Datin Rozlin.yang lain ketawa.Amni menjelirkan lidahnya mengejek Amani.
Tiba-tiba rengekan bayi serentak kedengaran.kalut si ibu-ibu yang sedang berpantang itu mengambil bayi masing-masing.
"Hah,kan dah nangis Alisya dan Amanda tu.bising lagi"kata Dato Mustapha pula.Amni yang melentok kepalanya di bahu Daddynya.ketawa puas hati.
Nantikan sambungnya
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...