Bunyi hon di luar rumah menandakan Amani dan Amara sudah tiba untuk menjemput Amni.
"Pergi dulu yee"kata Amni.dia bersalam dengan Asmyar.lalu berlalu tapi sempat ditahan Amsyar.
"Kenapa??"tanya Amni.Amsyar tersenyum gatal.
"Macam tu aje!"kata Amsyar.
"Macam apa?"tanya Amni.pelik!laki aku kena sampuk ke apa!
"No kiss for me before you go?"balas Amsyar.Amni tergelak.
"No papa.I'sorry"gurau Amni.Amsyar sudah memuncung.
"Alah gurau sikit pun tak boleh."kata Amni.dikucupnya pantas pipi suaminya itu.lalu pantas dia melarikan diri.Amsyar tersenyum.
***
"Amboi lambat betul,mak buyung ni turun"kata Amani sebaik sahaja Amni masuk ke dalam kereta.Amni tersengih.
"Kita nak kemana dulu?"tanya Amara selaku pemandu pada hari ini.
"Shopping barang baby dulu.baru kita pergi spa"kata Amani.Amni hanya mengangguk.
Semasa berada di Mykiddo.Amni tertarik melihat tiga pasang baju yang sama untuk lelaki.tanpa memikir banyak terus dia menbelinya.beberapa helai baju lain diambil.Amani dan Amara sibuk memilih gaun untuk anak masing-masing.
Balik sahaja Amni terus masuk ke dalam bilik bayi.katil yang besar itu diperhati.lalu dia mengeluarkan baju yang dibelinya tadi.tiba-tiba pinggangnya dipeluk dari belakang.
"Hai,dah balik!"tegur Amsyar dengan suara serak.baru bangun tidur.
Amni menoleh dan tersenyum melihat rambut serabai suaminya itu.tapi masih hensem.
"Amni ada beli baju untuk our baby boy.cantik tak"kata Amni.dia menunjukkan baju tadi kepada Amsyar.
"Cantik,tapi kenapa ada tiga?"tanya Amsyar pelik.
"Entahlah,tiba-tiba rasa nak beli tiga"kata Amni.dia pon tidak tahu.hatinya tertarik.
"Okay,dah jom abang tolong kemas barang ni"kata Amsyar.tidak mahu mengambil runsing dengan kata-kata Amni.itu hanya baju!
Amni hanya mengangguk.selesai sahaja semuanya.dia terus ke bilik utama nemandangkan sudah masuk waktu Maghrib.sewaktu Amni melangkah ke bilik Air.terasa ada air turun di celah pahanya.
"Abang!!"jerit Amni kuat.Amsyar yang masih berada di bilik sebelah terkejut lalu berlari kebilik utama.dia melihat Amni sudah terbaring di atas lantai.
"Sayang!!kenapa ni?"cemas Amsyar menepuk pipi Amni.Amni segera menepis lalu menjerit.
"Sakitlah,rasa macam nak beranak dah ni"jerit Amni.Amsyar terus sahaja mengangkat tubuh isterinya itu ke dalam kereta.sesekali Amni merintih kesakitan.
Di wad kecemasan,Amsyar tidak duduk diam.risau,cemas semuanya bercampur.
"Kenapa resah aja ni"tanya seorang pakcik yang duduk berhampiran dengannya.
"Isteri saya ada dekat dalam.dia nak melahirkan anak sulong kami pak cik"balas Amsyar.
"Banyakkan berdoa supaya isteri dan anak kamu selamat."balas Pakcik itu.Amsyar mengangguk
Sebentar kemudian pintu wad kecemasan dibuka.Amsyar terus menerpa ke arah doktor tersebut.
"Macam mana isteri saya doktor?"tanya Amsyar.
"Saya perlukan Encik di dalam"kata Doktor itu.terus Ansyar dipakaikan pakaian khas dan dibawa masuk ke dalam wad bersalin.kelihatan Amni terbaring lemah.
"Sayang tolong kuat demi Abang dan anak-anak kita"kata Amsyar.dia memegang erat tangan isterinya.
"Maaf,Encik.kami ada satu kemusykilan dekat sini mengikut data di sini.isteri encik bukan melahirkan kembar tapi....
"Apa!!"jerit Amsyar dan Amni.dan Amsyar rebah tidak sedarkan diri.Amni menjerit
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...