BAB 31

7.5K 321 0
                                    

Amara dan Amni sudah pon berada di Terengganu.mereka telah membeli sebuah banglo untuk mereka sekeluarga.hajat Dato Lydia untuk berpindah ke Malaysia tidak kesampaian kerana dia masih belum sedar daripada koma.

Sekarang Amnilah yang menguruskan segala kerja di sana.bukan mereka tidak mahu pergi tapi keadaan Amani yang masih lemah.sudah tentu dia tidak dapat bertahan kerana masa penerbangan yang lama.

Tengku Aryan dan Syahmi selalu berjumpa dengan mereka.sekarang Amar juga tinggal dengan mereka.hubungan kekeluargaan merekabsemakin erat walaupun Amara dan Amni belum bersua muka dengan Mummy dan Daddynya.

***

Mummy,Daddy Granny dah sedar"jerit Amni apabila melihat tangan Dato Lydia yang bergerak-gerak.mata tuanya itu juga berusaha untuk membuka.

Dato Mustapha dan Datin Rozlin segera menerpa ke arah Dato Lydia.

"Mummy!!"panggil Dato Mustapha.dia nemegang tangan Dato Lydia erat.Datin Rozlin menepuk belakang suaminya itu.Amni dan Amsyar hanya memerhati.

"Mus..."tersekat-sekat Dato Lydia bersuara.matanya terbuka sedikit.rindunya kepada satu-satunya anaknya terubat.

"Mummy,Mus datang.Mummy bangun eh,Mus janji Mus akan jaga Mummy sampai hujung nyawa"kata Dato Mustapha lembut.air matanya yang mengalir pantas diseka.

"Mus..da..h balik"kata Dato Lydia lagi.nafasnya tersekat-sekat.Dato Mustapha cemas.

"Amni panggil doktor!!"jerit Dato Mustapha.Amni segera bertindak.Doktor yang dipanggil Amni muncul.mereka diminta untuk menunggu di luar sementara Doktor dan jururawat memeriksa keaadaan Dato Lydia.
Datin Rozlin sudah lecun dengan air mata.Amni berdiri di satu sudut ditemani Amsyar.

"Kau jangan lah buat mula macam ni"kata Amsyar cuak.Amni mengeluh.

"Tengok orang perempuan tak baik mengeluh tau"sambung Amsyar lagi.kali ini Amni menjeling geram.

"Dah tu nak buat apa?Granny saya kat dalam tu tau tak!"kata Amni.Amsyar pula yang mengeluh.

"Tak baik orang laki mengeluh nanti cepat tua"kutuk Amni.Amsyar membulatkan matanya.

"Dia ni kan!sekejap sedih,kejap happy tak ingat dunia..pelik betul.kalau aku tua pon dengan kau jugak bukan dengan orang lain"kata Amsyar tersengih.

"Ni nampak tal penumbuk lima jari ni.kalau awak yang kena dah tentu koma.sape entah nak kat dia"kata Amni.dia mengempal tangannya betul-betul di hadapan hidung mancung Amsyar.

Amsyar menjelir lidahnya.Amni juga membuat perkara yang sama.sempat lagi mereka berdua ni gaduh!

"Ehem..Dato Lydia sudah diberi suntikan.dia akan tidur selama beberapa jam.pastikan jangan membuatkan dia stress.dia baru sahaja sedar dari koma.kalau tiada masalah saya pergi dahulu"jelas Doktor tersebut.mereka yang mendengar mengangguk faham.

"Mummy dan Daddy balik dulu okey.nanti Amni telefon driver Amni dan Amsyar akan tunggu Granny"kata Amni setelah Foktir tadi berlalu pergi.Amsyar mengangguk setuju.

"Okay Amsyar tolong jagakan Grannya okay.jaga jugak si Amni ni.kalau dia degil taril telinga dia"gurau Dato Mustapha.lega hatinya mendengar penjelasan Doktor tadi.Amni sudah menunjukkan muka tak puas hati.sempat dia menyiku lengan Amsyar yang tak habis tersenyum itu.








Apa yang terjadi nanti?misi apa lagi yang triplet ni kena buat?nantikan bab yang seterusnya

Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah


Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now