Amni berjalan perlahan menuju ke utama KLIA2.dia berura-ura ingin menunggu Amsyar di dalam kereta sahaja.tapi takut nanti si pilot tu tak nampak pulak!
"Woi,"sergah Amsyar.Amni berpaling terkejut.tapi entah dimana silapnya.kakinya tersadung.Amni menjerit.
Amsyar pantas menyambut tubuh kecil itu.buat seketika mereka terkaku."Ehem,kalau tengah buat drama slot pon agak-agaklah ramai orang yang tengok ni"sergah Amani dan Tengku Aryan yang berjalan beriringan itu.Amni dan Amsyar tersedar.Amni terus menolak Amsyar kuat.
Ramai rakan setugas Amsyar turut melihat aksi mereka tadi.merah muka mereka berdua menahan malu.
"Kau buat apa dekat sini?"tanya Amsyar kepada Tengku Aryan.Amani tersengih.
"Aku nak pergi jalan-jalan je."kata Tengku Aryan.padahal dia dan Amani datang sini untuk menjadi spy tak bertauliah.
Flashback
"Awak kena tolong saya.kita kena pergi airport sekarang"kata Amani cemas.Tengku Aryan tersentak.
"Nak pergi sana buat apa?"tanya Tengku Aryan.Amani tidak mengendahkan soalannya tadi terus menarik lengannya ke arah kereta.
Sepanjang perjalanan Amani memberitahu Tengku Aryan bahawa dia ingin mengskodeng Amni dan Amsyar.Tengku Aryan tidak habis-habis membebel.
"Awak ni kan terlalu overprotect tau.biarlah dia nak ambik Amsyar kat Airport tu"bebel Tengku Aryan.Amani menjeling tajam.
"Saya bukan nak tengok Amni lah.saya nak tengok Amsyar."jelas Amani.berubah terus muka Tengku Aryan.
What!!!jeritnya sekuat hati.
"Ehh,jangan fikir yang bukan-bukan.saya nak tengok dia sebab saya takut nanti lebam kawan awak tu dengan adik saya.Amni tu bukan boleh percaya sangat"kata Amani.Tengku Aryan terus ketawa lucu.
"Amsyar tu kuat lagi lah nak halang adik awak tu.dia lelaki sejati okay"kata Tengku Aryan membela Amsyar.
"Apa-apa jelah"balas Amani
End flashback
"Boleh percaya ke korang dua orang ni.muka macam baru lepas stalk orang aje"tempelak Amsyar.Amni mengangguk setuju.muka Tengku Aryan dan Amani sudah pucat.
"Ehh,jomlah.mesti awak penat kan"celah Amni selamba.Amsyar tersengih.dia menarik flight bagnya mengikuti Amni ke kereta.
Amani dan Tengku Aryan terus terduduk.mereka menghembus nafas lega.seketika kemudian mereka ketawa lucu.
***
"Awak dah decide nak pilih kad yang mana satu?"tanya Amsyar.Amni yang sedang nemandu mengangkat bahu tanda tidak tahu.Amsyar mengerutkan dahinya.
"Camtu aje,majlis kita dah tak lama lagi tau.ni nak kahwin ke tak?"bebel Amsyar.Amni ketawa
"Merajuk lah pulak kapten kita ni.of course lah nak!saya cuma tunggu awak balik aje.nanti kita pergi sekali dengan dorang."balas Amni.Amsyar memuncungkan bibirnya.
"Marah?"tanya Amni.
"Sakit hati!"balas Amsyar.
"Rindu?"
"Sayang!"
"Cinta?"
"Nanti lepas kahwin."balas Amsyar selamba.Amni ketawa lucu.mereka berborak-borak.sesekali Amni ketawa lucu.
Sorry,lama tak update.sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...