BAB 37

6.8K 362 1
                                    


"Kami datang ada hajat nak menyunting tiga kuntum bunga di dalam rumah ini.macam mana pihak di sana.setuju atau tidak?"tanya salah seorang daripada rombongan itu.Dato Mustapha dan yang lain tercengan kecuali tiga kembar yang masih mengawal riak muka mereka supaya tak keterlaluan.
Amar yang melihat tersengih macam kerang busuk melihat gelagat kakak-kakaknya.

"Haha,kami terima jika mereka bersetuju.saya sokong keputusan mereka.lagipon perangai mereka ni macam budak-budak"kata Dato Mustapha.ketawa senang hati.

"Biar kami bincang dulu boleh tak?"sampuk Amani.dia mengajak Tengku Aryan ke tepi kolam.Amara pula mengajak Syahmi ke ruang tamu kedua manakala Amni mengheret Amsyar ke dapur.

"Kenapa terburu-buru nak kahwin.kita baru sahaja kenal.saya buntu"kata Amani.dia berpeluk tubuh menentang mata Tengku Aryan.Tengku Aryan tersenyum.

"Kita tak terburu-buru pon.yang tadi tu cuma merisik bukan menikah terus.kita akan melatih diri kita untuk lebih kenal dan faham sesama kita.Awak orang pertama yang boleh buat saya terpegun,ketawa dan bahagia.selama ini saya rasa hidup saya kosong tapi bila jumpa awak hati saya terisi."kata Tengku Aryan.Amani mengukir senyuman manis.

"Awak yakin ke yang saya cintakan awak?"tanya Amani.

"Alah,benda tu kita boleh buat lepas kahwin.kan bercinta lepas kahwin lebih afdal."balas Tengku Aryan.

"Tapi awak duduk kat KL.mesti kita jarang jumpa.macam mana nak kenal lebih rapat"kata Amani.

"Awak tak tahu ke yang family saya asal Terengganu tau.so,saya akan berada di sisi awak kemana pun awak berada"kata Tengku Aryan.

Amani tersenyum riang.dia mengganguk perlahan.Tengku Aryan terus menariknya ke arah keluarganya berada.

Di ruang tamu kedua,Amara memegang tangannya yang berpeluh.dia membalas pandangan Syahmi yang tersenyum.

"Ehem,kalau kita kahwin,saya mesti kena tinggal.tu yang tak best."kata Amara.Syahmi tersenyum.

"Walaupon saya jauh.hati saya tetap dekat dengan awak.kita harus berkorban demi negara yang tercinta"balas Syahmi.Amara mengangguk setuju.

"Dah habis?jom ke depan.Amani dan Aryan dah ke depan"kata Syahmi.dia bangun diikuti Amara berjalan ke ruang tamu utama.

Di dapur,Amni merenung Amsyar tidak berkelip.kalut Amsyar dibuatnya.

"Kenapa pandang macam nak bunuh orang je?"tanya Amsyar.Amni mengambil pisau potong daging yang kebetulan berada di atas meja kemudian diacu kepada Amsyar.kelat muka Amsyar.

"Awak janji yang tak akan curang dengan saya?"

Angguk.

"Janji yang awak akan tetap berada di sisi saya?"

Angguk

"Janji akan menempuh cabaran rumah tangga bersama-sama?

Angguk

"Janji awak akan buat semua kerja rumah?"

Angguk

"Janji awak akan mengandungkan anak saya"

Menggeleng.terus pisau dipegang.takut nanti terkena mukannya yang handsome itu.Amni mencebik.

"Awak lah yang kena mengandung untuk saya.saya nak satu team.kalau boleh biar muat satu kapal terbang."kata Amsyar.Amni cuba merampas pisau.lagaknya seakan mahu menerkam Amsyar tapi Amsyar lintang pukang berlari ke ruang tamu.

"Kami setuju"jerit Amsyar kepada ahli keluarga yamg berada di ruang tamu itu.gamat suasana melihat keletah Kembar tiga dan pasangan masing-masing.












Thank you for view(7k) and vote my story.stay tunned ang enjoy

Sila vote dan komen.
Lovbiu
Hafizah Syahirah

Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017Where stories live. Discover now