"Hai"sapa dua lelaki kepada Amara dan Amni.Amara sudah membulatkan matanya terkejut manakala Amni sudah ternganga.di hadapan mereka adalah Syahmi dan Amsyar yang memakai baju melayu serta sampin macam orang nak pergi nikah.
"Korang buat apa dekat sini?"tanya Amara.Syahmi tersengih manakala Amsyar memenyitkan matanya pada Amni.Amni mencebik.poyo!!
"Hamba datang sini nak menyunting taman bunga dalam rumah ini.sudi ke idok?"balas Amsyar sempoi.Amara menekan perutnya menahan gelak.
"Dekat sini tak ada taman bunga!.taman permainan ada lah.pergilah nak sunting dekat sana"balas Amni selamba.Amsyar tergelak.
kemudian dia menarik Amni jauh sikit dari Amara dan Syahmi."Awak ni dah kenapa?datang dengan baju melayu bagai.hari ni bukan hari jumaat tau"kata Amni geram.Amsyar buat muka selamba.
"Ingat hari jumaat aje ke boleh pakai baju melayu.kan saya dah cakap saya nak mengusik taman bunga dalam rumah ni.kalau bukan awak sape lagi.takkan Amar kut"balas Amsyar.Amni sudah memukul bahu Amsyar geram giler dengan pilot pencen ni!!
"Sape kate saya nak kahwin dengan awak?jangan perasan eh"kata Amni lagi.
"Okey,taknak kahwin sudah!ingat terdesak sangat ke?"kata Amsyar geram.Amni menjelirkan lidahnya pada Amsyar.
"Sudahlah,jangan buat drama swasta boleh tak.rombongan Meminang Amani dekat dalam tu"pujuk Amni.risau dia melihat perangai Amsyar yang over ni!!
"Awak tu yang tak nak kahwin dengan saya"rajuk Amsyar.manjalah sangat!
"Mana pergi awak punya fansclub?"
"Ke laut"
"So??"
"Awak aje yang tinggal"
"Saya last dalam list jodoh awak.tak guna betul"
"Walaupun awak last dalam list jodoh saya tapi awak yang pertama dalam hati saya"
"Tak lawak lah kapten sewel"
"Haha,janganlah marah perempuan sewel nanti muka tu jadi nenek kebayan.tak lawa untuk Kapten yang hansome ni"masuk bakul angkat sendiri Amsyar ni!Amni nak termuntah
"Jom masuk dalam.sebenarnya rombongan untuk awak Pon ada sekali"kata Amsyar lagi.dia mengheret Amni ke pintu pagar.
"What,You must be kidding.Mummy tak nak kahwin!!"jerit Amni tidak rela.Amsyar ketawa jahat.
"Awak nak saya jadi hulk ke?kahwin je lah bukan susah pon"jerit Amsyar
"Ehh yang nak paksa ni kenapa.suka hati sayalah.kekwat betul pilot ni"kata Amni.
"Alah jomlah kahwin"kata Amsyar manja.
"Okay jom"kata Amni.
"Jom pi mana?"blur pulak si Amsyar ni.
"Jom jumpa kadi"kata Amni.Amsyar sesak nafas jadinya.mereka berdua berlari bersama ke dalam rumah.macam budak-budak la dua ekor ni!!susah-susah aje bertekak dari tadi!
Tinggal Amara dan Syahmi yang masih termangu-mangu melihat aksi Amni dan Amsyar tadi.
"Ehem,dorang dah masuk kita bila lagi"kata Syahmi.Amara tertunduk malu.
"Nak buat apa masuk pulak.biarlah dorang uruskan hal masing-masing.saya tak ada pinanganlah."kata Amara.Syahmi ketawa.Amara kepelikan.
"Awak jangan pengsan ye!sebenarnya untuk awak pon ada jugak."kata Syahmi.Amara membulatkan matanya.lututnya dah lemah.nasib baik sempat disambut oleh Syahmi.
"Eh..okay tak ni?"tanya Syahmi risau.Amara menggeleng.
"Awak tengah buat lawak ke ni?"tanya Amara tiba-tiba.terangkat kening Syahmi
"Kenapa tanya camtu pulak?"tanya Syahmi pula.
"Kahwin bukan main-main tau.sehidup semati selamanya.awak dah bersedia ke nak jadi suami saya?"kata Amara.
"Saya siap menerima tugas yang diberikan oleh Puan Amara.siap menjalankan tugas"kata Syahmi yakin.ala askar pulak!
"Dah boleh masuk?"tanya Syahmi lagi.Amara tersenyum manis.
"Jom"kata Amara.mereka berjalan beriringan ke dalam rumah.
Sila vote dan komen
Lovbiu
Hafizah Syahirah
YOU ARE READING
Triplets Mission ✔✔ #Wattys2017
ActionStart:20 Nov 2016 End:1 Mei 2017 Kembar tiga sangat jarang didengari..gelagat kembar yang menjalankan penyiasatan tentang ibu bapa mereka Amani sofiyya berpewatakan kasar dan berani..dia merupakan seorang pegawai polis unit khas..dia nekad utk...